Ma ünneplik a 7. sport a békéért és fejlődésért nemzetközi napját – digitálisan

Ma ünneplik a 7. sport a békéért és fejlődésért nemzetközi napját – digitálisan

Kormány Sport

A Peace and Sport szervezet minden évben felszólítja a sportvilágot, a kormányokat és civil szervezeteket, hogy április 6-án a sport a békéért és fejlődésért nemzetközi napját ünnepeljék.

A tavalyi 2019-es évben 136 ország 1150 kezdeményezése szerepelt a szervezet nyilvántartásában. A nemzetközi nap népszerűsítése, valamint az azzal kapcsolatos események bátorítása és támogatása érdekében az april6.org weblapon változatos, a sporttal és békével kapcsolatos eszköztárak, útmutatók, címlisták és brossúrák várják a legjobb bevett gyakorlatok iránt érdeklődőket.

„Idén mindenkit arra biztatunk, hogy digitálisan, a kreativitásra támaszkodva mozgósítson” – jelentette be Joël Bouzou, a Peace and Sport elnöke és alapítója. „A webináriumok, fotóversenyek, online bajnokságok és a #WhiteCard fotók mind olyan kezdeményezések, amelyekhez bárki helyben be tud csatlakozni. A legfontosabb az, hogy megünnepeljük eme nemzetközi napot, valamint a sport pozitív erejére emlékezzünk a békéért és fejlődésért.”

A Peace and Sport 2016 óta jutalmazza a legjobb április 6-i kezdeményezést, elismerve ezzel az egyének és szervezetek hozzájárulását a jeles nemzetközi esemény népszerűsítésében.

A sport a békéért és fejlődésért nap egyik legkiemelkedőbb kezdeményezése az éves #WhiteCard digitális kampány, amely arra buzdít, hogy fehér kártyát felmutatva fényképezkedjenek a résztvevők, ezzel szimbolizálva a béke iránti elköteleződést a sporton keresztül, majd a fényképeket a #WhiteCard hashtaggel ellátva töltsék fel a világhálóra. A sárga vagy piros lappal ellentétben a #WhiteCard a valós, pozitív változásra szólít fel.

Az elmúlt években számos ikonikus személy vett részt a #WhiteCard kampányban, így a labdarúgó-legenda Didier Drogba, az olimpiai és világbajnok jamaicai rövidtávfutó Yohan Blake, a kolumbiai elnök Iván Duque, vagy a Nemzetközi Paralimpiai Bizottság elnöke, Andrew Parsons is. Az erős mozgósításnak köszönhetően a #WhiteCard digitális kampány 98 millió emberhez ért el a különböző közösségi hálózatokon 2019-ben.

Forrás, fotó: MOB, Peace and Sport