Hatalmas sikerrel zárult a Corolla nyílt hétvégéje

Autó

2016. szeptember 19. hétfő, 22:26

Minden várakozást felülmúlt az idén ötvenedik születésnapját ünneplő Toyota Corolla legújabb generációját bemutató nyílt hétvége sikere: egyetlen hétvége alatt ötször annyian tesztvezettek a hazai Toyota márkakereskedésekben, mind egy átlagos héten, miközben átlagosan három hét kell ahhoz, hogy annyi Corolla gazdára találjon, mint amennyi szerződés két nap alatt megkötésre került.

A tizenegyedik generációjánál járó Corolla nem csupán a Toyota személygépkocsi-kínálatának legnépszerűbb tagja: a vállalat globális eladásainak 20 százalékát kitevő modell évek óta vezeti a világszintű eladási listákat (tavaly több, mint 1,3 millió darabbal végzett az első helyen), miközben bemutatása óta a világ 150 országában több mint 44 millió példányban talált gazdára.

toyota-corolla_1

A Toyota Corolla tehát igazi legenda, és ehhez méltó volt az ötvenedik születésnapját ünneplő modell legújabb generációjának hazai bemutatását célzó nyílt hétvége sikere is: az új Corolla bemutatkozásának hírére ugyanis egyetlen hétvége alatt háromszor annyian látogattak el a hazai Toyota márkakereskedésekbe, mint átlagosan egy egész héten, míg a tesztvezetések száma két nap alatt ötszöröse volt a heti átlagnak. Ha mindez nem volna elég, a hétvége alatt annyi ajánlatot kértek az új modellre kíváncsi betérő ügyfelek, amennyi új Corolla normál esetben nyolc hónap alatt talál gazdára, szerződésből pedig már most három hétre való született, miközben a folyamatban lévő tárgyalások lezárásával ez elérheti a háromhavi szerződésállományt is.

toyota-corolla_3

Hogy mi lehet a nem mindennapi siker titka?  A rendkívül látványos dizájn és a jövőbemutató műszaki megoldások, vezetéstámogató és aktív biztonsági rendszerek vélhetően épp akkora hangsúlyt kaptak, mint a modell legendás megbízhatósága és alacsony üzemben tartási költségei. A formatervezésre, az érzékelhető minőségre és a biztonságra kiemelt figyelmet fektető új Corolla modellcsalád vadonatúj, látványos és előremutató külső megjelenést, és ezzel együtt alapjaiban átrajzolt orrkialakítást kapott, miközben ezzel párhuzamosan az új Corolla belső terének kialakítása során a tervezők nem kisebb célt tűztek ki maguk elé, mint hogy az ügyfelek a fejlett fedélzeti technológiák és a minőség terén egyformán nagyságrendekkel magasabb színvonalú szolgáltatásban részesüljenek. A felhasználóbarát fedélzeti technológiák terén említést érdemelnek az olyan új fejlesztések, mint az elektrosztatikus kapcsolókkal kiegészített 7 colos érintőképernyő, a vezető előtti, 4,2 colos multi-információs kijelző, a leegyszerűsített Toyota Touch® 2 multimédia rendszer, a tökéletesített visszagurulásgátló (HAC) rendszer, a testre szabható, egyszerű, intelligens parkoló rendszer (S-IPA), vagy épp a Toyota Safety Sense rendszer.

A tesztvezetőkre emellett nagy hatással lehetett a kedvezőbb rugózási kényelem és vezethetőség érdekében módosított felfüggesztés és kormánymű, a hihetetlenül alacsony zajszint, valamint a dinamikus, ugyanakkor kategóriaelső takarékosságot ígérő motorválaszték.

„Túlzás nélkül állítható, hogy minden várakozásunkat felülmúlta a legendás Corolla legújabb generációját bemutató nyílt hétvége sikere. Hihetetlenül inspiráló volt látni a márkakereskedésekbe ellátogató tömeget, és a tesztvezetésért kígyózó sorokat. Azt hiszem a válság után lassan magához térő hazai autópiacon kevés modell képes megmozgatni ilyen széles rétegeket, különös tekintettel a magánvásárlók körére.” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák hazai kommunikációjáért felelős vezetője.

varga-zsombor-toyota

„A Corolla az év első 8 hónapjában a hazai értékesítéseink mintegy 13,4%-át tette ki, az új modell pedig várakozásaink szerint nem csupán értékesítéseinken belül képvisel majd még ennél is nagyobb részarányt, de abszolút értékben is jelentősen növeli majd már eddig is dinamikusan növekvő eladásainkat. Ebben nagy szerepe van annak, hogy a nyílt hétvége tanúsága szerint a modell meglévő, hosszú évek óta elkötelezett ügyfeleink mellett új vásárlók rendkívül széles körét szólítja meg a Toyota számára.” – teszi hozzá a szakember.

Forrás: www.formula.hu – RSS