Ez történt a 2017-es Fehér Szalagon

A 2017. évi Fehér Szalag GeneralCom Nagydíj győztese az Opel Fifty-Fifty. A Józsa Márton csapata által vitorlázott Pauger 50-es katamarán 11 óra 25 perc 46 másodperckor ért célba. Tehát a Kékszalag csúcstartó hajó 1 óra 55 perc és 46 másodperc alatt teljesítette a Balatonfüred – Kenese – Siófok – Tihany – Balatonfüred távot.

Az élénk szélben Kenesénél a sokszoros német  katamarán világbajnok Roland Gäbler vezette Black Jack fordult elsőnek, őket Litey Farkas Festipay néven nevezett DC 35-öse követte. A tavalyi Kékszalag-győztes azonban nem sokkal később egy technikai hiba, a fockfelhúzú szakadása miatt kiállni kényszerült. Az élen haladókat után a két Extreme 40-es, Kaiser Kristóf Extreme Sailing Team-je és a Rauschenberger Miklós kormányozta Red vitorlázott.

Józsa Mártonék a Siófok – Tihany szakaszon vették át a vezetést, és nem is engedte ki a kezéből a továbbiakban.

Az élboly eredménye:

1. Fifty-Fifty, érkezési időpont: 11.25.46

2. Extreme, 11.31.42

3. Black Jack 11.34.01

4. The Red

5. Bogi

6. RSM

Az új arculatú Fifty Fiftybe nemrégiben C-alakú emelő uszonyokat építettek be a Pauger műhelyben, de mivel a próbákon és a Pünkösdi Regattán ezek nem hozták a várt eredményeket, ezért még időben visszaépítették az eredeti egyenes uszonyokat.  A mai eredmény alapján ez jó döntésnek tűnik…

Józsa Márton a verseny után a következőket mondta.

„Reffelt, csökkentett felületű vitorlákkal indultunk, a rajtnál inkább óvatosan léptünk ki, illetve bíztunk benne, hogy a szél még visszaerősödik. A kurtított vitorlák nagyobb stabilitást adnak a hajónak az erősödésekben és meglepően láttuk, hogy hasonló sebességet tudunk így menni, mint a többi katamarán teljes vitorlázattal. A kenesei bójánál már felhúztuk teljesen az egyik nagyvitorlát, majd Siófoknál minden vitorlánkat a maximumra feszítettük. Más választásunk nem volt, hiszen az egyik erősszeles orrvitorla felhúzója kiakadt, így azt már nem tudtuk tovább használni. A 18-20 csomós erősödésekkel frissülő szélben is tudtuk kezelni a hajót, nagyon jól dolgoznak az új vásznaink. Elégedett vagyok, és bízom a nekünk kedvező széljárásban a 49. Kékszalag Erste World Nagydíjon is. Vasárnap még egy öbölkerülő versenyen indulunk, várhatóan valamivel gyengébb szélben. Reméljük minden ellenfelünk rajthoz tud állni és újból összemérhetünk!”

A klasszikusoknak kiírt „Classic Round” futamot a Pomucz Tamás kormányozta Capella 70-es cirkáló nyerte, a második helyen a Sirocca, a harmadik helyen pedig a Lillafüred végzett. A Capella 12.21.55-kor futott be, de a klasszikusok számára a rajt 30 perccel korábban volt.