RallyCafé

Az első Mátrai versenyünk

Az első Mátrai versenyünk

A North Racing színeiben induló versenyzőpáros Szóda Ákos és Szauter Zita nemcsak először járta be a Mátra Rally 8,45 km-e szakaszát, de új még csak közúti forgalomban tesztelt Suzuki Swifttel álltak rajthoz. Hogy tetszett nekik a verseny és hogy sikerült a teszt arról Ákossal beszélgettem!

Most, hogy először voltatok a Mátrai versenyen mi a tapasztalat?

Minden tekintetben tökéletes, egy igazi rallypálya és nem kis kihívás még olyan autóval sem, amit már ismersz, de így egy teljesen újjal nem volt könnyű. Ezen felül a folyamatos emelkedő igénybe veszi a gépet. Nem tudtam mire számítsak úgy, hogy csak egy irányba megyünk, eddigi sprintversenyeken mindig oda-vissza kellett teljesíteni a szakaszt. De kellemes csalódás volt, mert nem okozott fennakadást a levezetés. Összességében jól éreztük magunkat.

Milyen volt a Suzuki, hogy sikerült a teszt?

Az autó nagyon tetszett, a viselkedése, a mozgása, a fék, egyértelműen kiderült számukra, hogy sokkal fejlettebb, mint a miénk. Viszont szerintem a váltó nem megfelelő a motorhoz, illetve már kiderült, hogy hőgomba probléma volt, ami miatt nem sikerült a maximumot kihozni a Suzukiból, ezt már orvosolták is. Úgy tudom hamarosan új váltót is kap a gép, amire biztosítanak lehetőséget, hogy leteszteljük. Az biztos, hogy szeretném megtudni, mire képes az autó, ha minden rendben van, hiszen annak ellenére, hogy az idők nem lettek annyira jók, mint amire számítottunk, a váltást legkésőbb jövőre meg kellene lépni.

Melyik versenyen indultok legközelebb?

Sajnos még nem tudom, elég sok dologtól függ, természetesen attól, hogy mit sikerül kigazdálkodni, viszont azt még nem döntöttük el, hogy ezzel a géppel, vagy a régi Suzukival menjünk-e. Talán egy újabb teszt után kiderül.

Köszönöm a riportot és remélem sikerül a terveket megvalósítani!

Köszönet a támogatásért:

Újház Centrum – Piramis Építőház Kft. – Építő anyagok forrása

Art Deko Line Kft. – A szín vonala

Formula – Autósportmagazin

Ωmega Transz Kft.

Olajszer-Tech Kft.

Hauser – Kerékpár Magyarország

Szállíttat? RO-BA Trans-ra Számíthat!

PRINT Profi

KZ Invest Kft.

North Racing

Kovács Daru Kft.

Tomi Sütöde Kft. – A barátság összeköt

IEJ Zrt. – Így élj jobban

Wilu Kft.

www.praktikuskft.hu

Krausz Mezőgazdasági és Barkács Kisáruház

Rozifa Kft. – www.raklapgyartas.hu

 

Lakati Anett

Tel.:06-30-610-68-32

E-mail: lnettike@hotmail.com

 

Tovább

Füge Krisztián: Tapasztalataim óvatosabbá tesznek!

Füge Krisztián: Tapasztalataim óvatosabbá tesznek!

 

A jövő hét végén A Salzburgringen öltöd fel a verseny overált.

Még szinte ki sem hűlt a a Suzuki Swift 1.6 Sportod motorja, hisz a Slovakiaringen versenyeztél vele.

Milyen volt a Pole pozícióból indulni?
- A Pole pozícióból mindig izgalmas indulni. Nagy kihívást jelent ha gyorsabb pilóták vannak mögötted. Nagyon észnél kell lenni, mivel egyetlen hiba is végzetes lehet. Elég csak egyszer rosszul helyezkedni és máris 2-3 pozíciót hátra eshetsz. Az embernek tisztában kell lennie az erőviszonyokkal. Néha még az is benne van a pakliban hogy ha túl gyors az ellenfél hogy elengeded és megpróbálsz elszökni a többiek elől és később támadsz csak.
A támadást fontos jól átgondolni mert ha csata van belassulunk így még többen szállhatnak be a buliba ami nem egy előnyös dolog.

 

A Salzburgringen milyen bajnokság keretein belül indulsz most?
- A Swift Cup Europe bajnokságában. Két kategóriában vagyok pontozva az abszolútban és a Magyarban. A Swift Cup Europe mezőnye már nemzetközi ugyanis osztrákokkal is versenyzünk.

 

Ha jól emlékszem, itt már korábban versenyeztél. Milyen emlékeid vannak erről a pályáról?
- A Salzburgringet nevezhetném a kategória mumusának is. Itt elég komoly balesetek történtek pályafutásom alatt, pedig nem olyan rég óta versenyzek. Tavaly én is egy baleset részese voltam, ami miatt két kör után egyik versenyt se tudtam befejezni műszaki hiba miatt. Ugyanakkor ez egy veszélyes pálya mivel kevés a kanyar benne és nagy a tempó. Van egy hosszú nyújtott kanyar amit szinte fékezés nélkül veszünk be, csak hogy előtte egy a célegyenesnél hosszabb, "teligázos" szakasz van. Eddig minden alkalommal sikerült megforognom abban a kanyarban. Ez az egyik legveszélyesebb szakasz.

 

Ha már indultál itt korábban, ez jelent-e előnyt a mostani versenyeddel kapcsolatban?
- Tapasztalati előnyt biztosan jelent, illetve műszaki előnyt is annak aki járt már itt az 1.6-al. Nekem csak tapasztalati előnyöm van de csak az újoncokkal szemben. Illetve a tapasztalataim óvatosabbá tesznek mivel tisztában vagyok a pálya veszélyeivel.

 

A Salzburgring nem egy lassú pálya, miként tudod visszahűteni a gumit és a fékeket, ha tövig kell nyomnod a gázt?
- Versenyen nagyon fontos spórolni a gumikkal. Ezt úgy lehet megtenni hogy nem csatázunk, nem erőszakoljuk a gumikat. Csata közben jobban terheljük az autót hiszen nagy tempóval próbálunk nem az ideális íven menni mivel vagy kívülre vagy belülre szorulunk.
A kanyarsebesség csökkentése is segít a problémánkon azonban ezt csak edzésen illetve időmérőn érdemes alkalmazni. A fékhűtésre igazán alkalmas megoldás nincs versenyen. Maximum a végén a hűtő kör amikor abszolút nem fékezünk.

 

Végezetül, azon kívül, hogy sikeres versenyt kívánsz magadnak, mit is fűzöl még az eddigi mondandódhoz?
- Remélem idén megússzuk baleset nélkül, annak ellenére hogy a veszély elég erősen fenn áll hogy nem...

 

 

Köszönjük a támogatóink segítségét: CarColor Kft., AC 2000 Járműfényezés, AC 2000 TRUCK RENTAL, Tokyo Restaurant, Magyar Vöröskereszt Budairégió, IMPA Contemporary Ideas, SBMO.HU.

 

Fotó: Murányi Gábor. SpeedLight Photo Agency

 

- Hajósi Miklós -
www.hajoka.hu

Tovább

Minden szempontból tökéletes hétvége

Minden szempontból tökéletes hétvége

A már jó párszor bejárt pályán abszolválta a hétvégi Mátra Rally 4 gyorsát, a Speed Rally Team versenyzőpárosa Novák Balázs és Jagadics Gábor. Ahogy az idei évben szinte minden alkalommal, mikor rajthoz álltak, most is a mezőny elején végeztek, talán 2 párosnak volt jobb ideje. Igaz számukra nem is ez a fontos, hanem most a tesztelés volt, amiről Balázst kérdeztem:

Sikeres volt a hétvégi gumiteszt? Melyik bizonyult megfelelőnek?

Igen, kiválasztottuk azokat a gumikat, amivel a következő versenyen fogunk indulni. Az első két gyorson kísérleteztünk Yokohamával, de egyre rosszabb lett, pedig nem használt gumikról volt szó, aztán egy kopottabb Hankook-ot tettünk fel, amivel sikerült egy abszolút 2. időt menni. Úgyhogy végeredményben a Hankook mellett döntöttünk, teljesen jól viselkedett ebben a kánikulában és ez is lett volna a lényeg. Nem beszélve arról, hogy feleannyiba kerül, mint az ajnározott Pirelli és Michelin.

Örülök, hogy eredményes volt a verseny minden tekintetben! Milyen is volt maga a vasárnapi 4 gyors?

Ahogy már említettem ez az egyik kedvenc pályám, most sem okozott csalódást, csak annyit sajnálok, hogy lefelé nem lehet menni versenytempóba. Ha már csak arról beszélünk, hogy itt összesen 4 lassító van, mert nem kell lassítani a pályát, olyan kevés egyenes szakasz van, illetve emelkedő végig.

Mi a helyzet a BMW-vel?

Tökéletes, persze a következő verseny előtt most leküldtük revízióra a váltót és a difit, a biztonság kedvéért, inkább előre szervizelünk, nem utólag.

Milyen eredménnyel is végeztetek?

L2. kategória első helyét szereztük meg, ha nem nézzük, csak az időket, akkor abszolút 3.helyre sikerült begurulnunk, de a BMW-t sajnos egyik MARB kategóriába sem lehet besorolni, így abszolútban nem értékelnek.

Akkor a déli régióba mentek két hét múlva?

Igen, ahogy említettem már a Baranya Kupára látogatunk el augusztus 1-2, már jó pár éve rallyzom és még sosem volt arra, bár azt mondják a Mecsek Rally az ütős, de én most erre voksoltam, ha már egyszer Rally2-es licencem van, igaz nem akarnék a bajnokságba menni, de egyszer mindent ki kell próbálni, ahogy most a Baranyát. Úgy érzem fel is készültünk.

Köszönöm és gratulálok az eredményhez és a sikeres teszthez!

Köszönet a támogatásért:

MAGreen Kft. – Professzionális terményvédelem; CSMBT. Kft. Fémmegmunkálás; Medito Kft. – Játék nagykereskedelem; ASONÁJ 2003 Kft. Munka, - Tűz, - Környezet, - Védelmi Kft.; Alga ’93 Kft. – Vas, színesfém hulladék felvásárlás; Global Roll Kft.; ConTruck Kft. Tengeri konténerszállítás; Kamiker Kft. Nyomda; Kállai Group Kft. - Építőipari kivitelezés; MIRA SAFETY Kft. Munka-, Tűzvédelmi Szolgáltatás, Autóalkatrész Kereskedelem;  HK Trans Kft,; V-System Tam – Informatika; This Point Informatika, DEMIX Kft, Susánszki és társa végrehajtó iroda, Via Nortonia, MAZZINI, Jász Papír Kft, Marso Kft, Keveland Kft,

Speed Rally Team sajtófőnök: Lakati Anett

Tel.: +36 30 610-6832

E-mail: lnettike@hotmail.com

 

Tovább

Első és második hely a hétvégi rallye sprinteken!

Első és második hely a hétvégi rallye sprinteken!

Az elmúlt hétvégén az MR Racing két párosa is érdekelt volt a MARB két különböző fordulóján. Vincze Marci és Szőllős Róbert az első helyet szerezte meg a Mátra Rally-n, míg Nagy Balázs és Istovics Gergő a 3-as kategória ezüst érmével térhetett haza a porrogszentkirályi 7x Görbe Kupáról. Az ellenfelek mellett ezúttal a hatalmas hőséggel is meg kellett küzdenie a csapat párosainak a vasárnap.

Vincze Marciék az Északi Régió negyedik állomásán, a Mátra Rally-n négy alkalommal autóztak a klasszikus, Mátrakeresztes - Mátraszentimre szakaszon, ahol minden alkalommal a szécsényi pilóta teljesítette a legjobb időt.

„Felkészültünk, az autó tökéletesen működött, de nagyon meleg volt a futamon. A rajt illetve a cél között 15 fok volt a hőmérsékletkülönbség, Lent 40 0C, fönt pedig 25 0C. Szerencsére a szervizünk a Mátra tetején volt, úgyhogy ott még el lehetett viselni a hőséget. A rajtban olykor 40 fok volt, az autóban pedig 70-80 fok környékére kúszott fel a hőmérséklet, ami embert próbáló volt. Sajnos, ez egyik alkalommal 10-15 percet várakoztunk a rajtban, mert az egyik előfutó beesett az árokba. Szinte elviselhetetlen teljes menetfelszerelésben, járó motorral állni és várni, de ezt a kellemetlenséget leszámítva remek verseny volt a Mátra Rally. Szőllős Robi barátom már régóta mondogatta, hogy a bakancslistáján az elsők között szerepelt, hogy versenyezhessen velem egyszer egyet. Állandó navigátorom, Szedő Csabi nem ért rá a hétvégén, így eleget tudtam tenni Robi kérésének és együtt csináltuk meg a Mátra Rally-t. Az első két felmenetel még nem volt tökéletes, össze kellett csiszolódnunk, igaz ez az időkőn nem látszott. A harmadik, negyedik körre már nem volt probléma az összhanggal. Horváth Balázs is eljött erre a futamra az S-2000-es Skoda Fabiával, vele jókat meccseltünk, de szerencsére végig gyorsabb voltam nála, minden körben 5-6 másodperccel magam mögé tudtam utasítani. Az autó és a csapat is kiválóan működött, szóval remek hétvége volt a mostani!”

A Déli Régió Rallye Sprintesei ezúttal új helyszínen, a Somogy megyei Porrogszentkirályon mérhették össze a tudásukat egy 8.5 kilométer hosszú pályán. Nagy Balázs és Istovics Gergő az abszolút hetedik, a 3-as kategória második és a Suzuki Kupa első helyén végzett a most debütáló 7x Göbe Kupán.

„Az új gyorsasági nagyon profi volt, igazi, ízig-vérig rali pályán versenyezhettünk! Annak ellenére nagyon élveztük, hogy borzasztó meleg volt. Az első gyorsaságin próbáltunk egy elég jó húzósat menni, persze csak a Suzukikhoz képest, mert azt tudtuk, hogy Kaltenecker Ádámékkal nem tudjuk felvenni a versenyt, de próbáltunk hibamentesen, stabilan menni, ami szerintem össze is jött. A második gyors még jobb volt egy picit, így két kör után öt másodperccel álltunk a Téczely - Bányai kettős előtt. A harmadik gyorson magunkhoz képest rontottunk, de még így is öttel jobbat jöttünk, mint Téczelyék. Az utolsó gyorsaságin már nem siettünk, mint ahogy talán senki más sem, mert a nagy melegben megolvadt a kátrány az aszfalton és az borzasztóan tud csúszni, így inkább nem kockáztattunk.  Az új pályának köszönhetően a navigátorok szerepe is felértékelődött, nem lehetett csak fejből menni. Ahogy mondtam is, szuper verseny volt a porrogszentkirályi és jó lenne, ha még több új helyszínnel bővülne a versenynaptár!”

Tovább

Bronzérem az FRT.HU kupán

Bronzérem az FRT.HU kupán

Interjú Kovács Sanyi autóversenyzővel.

 

Az elmúlt hétvégét a Formula autós tesztek után levezetésképpen az FRT.HU kupán töltötted, nem is eredménytelenül.

 

Mesélnél a portálolvasóknak, hogy miként is sikerült a versenyed? Felfértél-e már a hőn áhított dobogóra?

- Igen, ez így igaz. A Formula autós tesztek után nagy lelkesedéssel készültem a július 11-én megrendezett FRT-Kupasorozat következő versenyére.
A Csapattársammal, Turák Lacival bejártuk a pályát, hiszen minden alkalommal teljesen új nyomvonalon autózhatunk. Az eddigiekkel ellentétben a mostani sokkal technikásabb volt. Nagyon szeretem az ilyen nyomvonalakat.
Az autónk tökéletesen fel volt készítve, mint mindig. Az időjárás kegyes volt hozzánk, nagyon meleg, száraz idő volt. A gumimelegítéssel nem volt probléma, a rajt után hamar elérték az üzemi hőmérsékletet, ahol a tapadás a maximális. Minden körülmény adott volt egy tartalmas, eredményekben gazdag versenyhez. A két-két bemelegítő körünket kihasználtuk, hogy a pálya nyomvonalát még inkább memorizáljuk. Következett az első mért kör. Magamhoz képest jó alapidőt sikerült autóznom. Igyekeztem a magam és az autóm határait is feszegetni. Éreztem, hogy van még bennem bőven tartalék, amit a következőkben elő kell hoznom magamból. A második és a harmadik bemenetnél sikerült is olyan szinten, hogy csak pár másodpercre voltam a második helyen lévő BMW-től. Következett az utolsó mért kör, ahol mindent megtettem annak érdekében, hogy a dobogón még feljebb tudjak jutni. A pálya háromnegyedéig nagyon jól, hibátlanul mentem. A céltól nem messze az egyik akadályt elhagyva megcsúszott a kocsim hátulja a pálya szélén lévő poron, próbáltam menteni, de a nagy tempó miatt nem tudtam korrigálni, túlcsúszott a holt ponton és kimentem a fűre. Hamar visszajöttem a pályára és tovább mentem, viszont emiatt nem sikerült lefaragnom az időt. A csapattársam, Turák Laci ebben a kategóriában az első helyet szerezte meg, én pedig a dobogó harmadik fokára  állhattam fel. A Mogul Csapat pilótái remekeltek ezen a versenyen. Nagyon hálásak vagyunk a Csapatunknak, mivel ők biztosították, hogy a megfelelő technika adott legyen számunkra.

 

A Formulás teszten eltöltött idő és tapasztalat más Opelos pilótát faragott belőled?

- Úgy gondolom, hogy igen. A Formulás teszteken nagyon sok új tapasztalatokat szereztem, amiket vezetéstechnikailag át tudtam vinni az Opelba is.
A két versenyautó más-más hajtású, a Tigra elsőkerekes, ami másabb vezetési technikát kíván. A stílusom teljesen megváltozott, sokkal agresszívebb, bevállalósabb lettem, de ez nem azt jelenti, hogy ész nélkül mentem. A Formulával eltöltött idők kellettek ahhoz, hogy megérezzem, milyen az, amikor igazán határon tudok autózni és a maximumot ki tudom hozni magamból. Ez az időszak a versenyzői pályafutásom nagy mérföldköve volt. A júliusi  versenyen végig olyan helyzeteket is bátran bevállaltam, amiket addig óvatosabban. A pályán töltött idő minden percét nagyon élveztem.

 

Legközelebb hol indulsz, milyen megmérettetésen?

- Augusztusban három megmérettetésen is indulok.

Kilencedikén az FRT-Kupasorozat következő versenyén,

Tizenötödikén a Birizdo Kart négy órás Endurance gokartversenyén,

Huszonkilencedikén pedig a Birizdo Kart Kupa hatodik fordulójában.

 

 

Köszönet Fekete Lászlónak, a Mogul Racing Team-nek, illetve a NIVO Motorsportnak, hogy rengeteg élménnyel gazdagodtam, és egyre több lehetőséget kapok tőlük.

Köszönöm Turák Lászlónak, aki egyben a csapattársam és a legjobb barátom is, a sok biztatásokat, a sok-sok hasznos versenyzői tanácsokat.


Köszönöm az Interjút!

Tovább

Juhász Csaba: Nagyon élveztük a versenyzést!

Juhász Csaba: Nagyon élveztük a versenyzést!

 

Interjú, Juhász Csaba rally versenyzővel.

Túl vagy a "Mátra Rallye" autóversenyen ami július 18-19-én zajlott le a Mátraszentimre - Mátrakeresztes szakaszon

 

Miként értékeled a futamaitokat? A négy gyors mennyire volt elég belőni az autót a legközelebbi Mitropa Rallyra?
- Ez a szakasz nem igazán hasonlít a Mitropa futamokhoz, sokkal tempósabb, de tesztelésre tökéletes volt. Volt is egy pár problémánk, ami szerencsére most jelentkezett. A kormánymű nem működött precízen, mert megragadt a kormányszervó a kanyarokban. Ennek ellenére nagyon élveztük a versenyzést , az autó nagyon jó.

 

Levezetéskor a nézőknek is autóztatok ahogy láttam, vagy csak beleakadt a kezed a kézifékkarba?
- Úgy gondoltam , ha már ilyen sokan kijöttek ebben a nagy hőségben , akkor lefelé menet se unatkozzanak a nézők. Meghúztam a kézit lefelé meg felfelé is a visszafordítóban , hogy legyen egy kis látvány is az autózásunkban.

 

Változtattatok-e gyorsok után az autó beállításain?
- Nem nyúltunk semmihez, mert annyira jó az autó, hogy ezen csak rontani tudtunk volna.

 

Legközelebb merre és milyen versenyautóval láthatnak a szurkolóitok?
- Tervben van a Baranya kupa a Hondával. Remélem a kormányszervó probléma megoldódik és akkor még gyorsabbak lehetünk.

 

Köszönjük Partnereink segítségét!
www.infovaros.hu,  Tiszaújváros Transz. Phobex Kft. Mfactory. Spoonsports. Mugen - Power. Bio Balls Hungary Kft. Dynea Kft. Mahiti Kft. DDZ MED Kft. Komplex - D, ML-Log Kft. POP Kft. Eastjob. Mihidra Kft. Pikktel Kft. Zsoma-Ker Kft. Öko Transz. Kartel 97Bt. Bezama Kft. Adó-Dó Plusz Kft., Product T-Pride Kft., R-Pex2000 Kft.,  H.B c.e. Mérnöki Szolgáltató Építő és Kereskedelmi Kft. aquageneral.hu. Kelet-Atlasz Kompresszor Kft. Baromfiudvar 2002 Kft. Castrol. Unilub Kft. Assist-Trend Észak Kft. BB-Logistic.eu. Távit Kft. Autó M3 Szerviz és Diagnosztika. D.D-Z.- MED Kft. Szamsped Transz Kft. Best Tyre Kft. Technor 93 Kft., Vivifer.hu, Olvisz 98 Kft., Termix Bt, Magyar Ipar Kft., Dr. Lan Kft., Hernád Fólia Kft., Bója Teherfuvarozás, Flotál Kft, www.flotal.eu/kapcsolat, DruszAgro, Hunola Kft., TT Sped kft. DSG Tervezőiroda Kft, Natrur Gold Farms Kft., Bio Balls Kft., NBBH s.r.o, BB-Logistic Kft. Alföld Európa, H-Euro Consult Bau Kft., Baromfi Trans 2008 Kft., Vargatrade-Ferr Kft., Lanexpert Kft., Inter-Agrowashker Kft., Dentmark Kft., Glasstone Transz Kft., Total Wagon Management Kft., Akku-System Bt, Dexter Transz Kft., NGK Spark Plugs, Black Point Kft, Viveszt-Med Bt, Juhász-Média Kft., Crash-Men team Kft., Magyar Mélyépítő Kft. Diák Meló Miskolc.

- Hajósi Miklós -
www.hajoka.hu

Tovább

Csillagfény expressz a Hondától

Csillagfény expressz a Hondától

„Végre egy szép autó a Hondától” – mondta őszinte lelkesedéssel a benzinkút pénztárosa, miután konstatálta, hogy én tankoltam tele az imént az aranybarna CR-V-t a kettes kútnál. A tesztút során nem ő volt az egyetlen, akit az autó külseje megbabonázott.

Na de SUV vagy-e?

A SUV, azaz Sport Utility Vehicle az egyik legmenőbb dolog ma az autógyártásban. Azok az autók, melyekhez társítani lehet ezt a rövid kis betűszót, biztos sikernek vannak kitéve. Pedig a modern SUV-okban sok esetben már összkerékhajtás sincs, a felezőt és differenciálzárat pedig csak hírből ismerik, mégis viszik őket, mint a cukrot. A modern definíció talán úgy hangozhatna: terepjárót idéző, nagyon jól kinéző autó. A 2015-ös Honda CR-V pedig ez utóbbi kategóriában kiemelkedően jól teljesít.

Ámuldozó családok

Nem szép dolog a leselkedés, és leszögezem, nem is szándékosan tettem, de ahogy kávét szürcsölve, az üvegen keresztül vagányul leparkolt tesztjárgányomat figyeltem, észrevettem, ahogy egy Ford Mondeóból kiszálló fiatal család egyre inkább az Aero csomaggal megbolondított Honda bűvkörébe kerül. Nem kisfiús vágyakozás volt ez a lóerők után, ez maga volt tiszteletbe és racionalitásba csomagolt áhítat. Felnőttesen, komolyan.

Az Aero csomag kötelező

Ezért aztán nem is kérdés, hogy az imént említett Aero csomag, amellyel dögösebb lökhárítókat, szélesített küszöböt és hátsó légterelőt kapunk, teszi fel az i-re a pontot. Vicces, hogy a csomaggal járó légterelő, amely elvileg egyáltalán nem illik az autóhoz, milyen hatékonyan teszi izgalmassá az autó hátsó részét. A küszöbök pedig behoznak egy kis off-road-érzetet a képbe, ami mindig nyerő ötlet ebben a kategóriában. Az autó külső arányai mindezek mellett kifejezetten klasszikusak: a Honda CR-V ellentétben a Civic-kel, mentes az űr-dizájntól. Egyenes formák elől-hátul, aminek egyik kellemes hozadéka, hogy látszik belülről az autó motorházteteje.

Biturbó a szépségnek

Sok autónál szegi kedvünk az a furcsa érzés, hogy technikailag nem képes azt az izgalmat nyújtani, amire a külső alapján számítanánk. Ennél az autónál ez garantáltan nem így van, hiszen a Honda az összkerékhajtású CR-V-ket az erősebbik 1.6-os turbódízeljével vértezi fel, amely 160 lóerős és 350 Nm nyomaték leadására képes. A 120 lóerős változathoz mért 40 lóerőnyi többlet a két turbófeltöltő alkalmazásából ered, melyek külön-külön és együtt is képesek működni. A gyakorlatban a technológia úgy manifesztálódik, hogy autónk 1500-as fordulattól vehemensen megindul, és 4500-ig szinte lineárisan húz. Eközben a motor kifejezetten kellemes hangokat hallat, és sokkal inkább egy benzines motor érzetét kelti. Hatványozottan igaz ez a 3000-as fordulat feletti régiókra, ahol még inkább sportos a hanghatás. Mestermunka ez a motor a Hondától, amely 6,8-as átlagfogyasztás mellett tekintélyes dinamikával mozgatja az 1,7 tonnás családi álmot. Vajon mire lenne képes ez a motor a Civicben…

Elefántlábakon, de precízen

Nyilván nincs perdöntő ereje egy ilyen jellegű autónál, hogy milyen ügyesen mozog egy versenypályán. A viszonylag nagytestű CR-V ennek ellenére kellemes csalódást okozott Groupama Vezetéstechnikai Centrum tanpályáin. A karosszéria erős dőlése ellenére végig kiszámíthatóan viselkedett, és menetbiztonsági rendszerei nagyon kifinomultan dolgoztak: még a jeges burkolatot szimuláló műgyantás felületen is olyan finoman fékezte a csúszni próbáló kerekeket, hogy a kormányon szinte nem is lehetett érezni. A mogyoródi tanpálya arra is rávilágított, hogy az autó tetemes mérete ellenére nagyon precízen irányítható: végig jól érezhető az első és hátsó kerekek pillanatnyi helyzete.

Starlight express

Az Executive-kivitellel természetesen hatalmas dózis fényűzést is megvásárolunk: üveg panorámatető, tolatókamera, 18 colos felnik, elektronikusan mozgatható csomagtartó. Ez utóbbi mellesleg az egyik fő attrakció: a látvány, ahogy a nagy és nehéz ajtó gombnyomásra, komótosan nyílik, vagy záródik, vetekszik a kabriók tetőmozgatásának parádéjával. A belső térben bőr-ülések és 7 colos kijelző fogad minket. A műszerfal igényes anyagokból építkezik, a minőségérzet kiváló.

Összegzés

A csúcskivitelű CR-V nagyon jó autó, amely számos előnyös tulajdonsága mellet egy nagyszerű motorral is rendelkezik. Valójában pont a motor az, ami értelemmel ruházza fel ezt az autót. Az érzelmeket már első pillantásra rabul ejti úgyis.

 

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD

 

Tesztmodell alapára 11 099 000 Ft

Tesztmodell ára 11 634 000 Ft

Tovább

Balszerencsés hétvége Veszprémben

Balszerencsés hétvége Veszprémben

Maxx Race Team – 22. Veszprém Rallye, 2015. július 10-12.

Lencse Zoltán – Hofbauer Tamás, Mitsubishi Lancer Evo IX R4

Órai Balázs – Órai-Tallér Zsuzska, Mitsubishi Lancer Evo IX R4


A Lencse Zoltán – Hofbauer Tamás illetve az Órai Balázs – Órai-Tallér Zsuzska duónak is balszerencsésen alakult a július 10-12-ei, veszprémi hétvégéje. Ám míg Lencséék megküzdtek a technika nyújtotta akadályokkal és az abszolút 8. helyre kormányozták be a Mitsubishi Lancer Evo IX R4-t, addig Óraiék egy nagy eséssel fejezték be a viadalt.

 

Hofbauer Tamás: Rögtön az első napon utolért minket a balszerencse: az első gyorsasági végén leszakadt a kipufogó a Mitsubishiről, s úgy kellett teljesítenünk a második kört is. A probléma ellenére az első szakaszt követően egész jól álltunk: az abszolút 8. időt autóztuk. Sajnos vasárnapra sem sikerült teljesen tökéletes állapotba hozni a kocsit. A kipufogó mellett a hajtással is akadtak problémáink. Elmondhatjuk tehát, hogy az egész verseny alatt küzdöttünk a Mitsubishivel, valamint a technika ördögével. A végeredmény így is sikeresen alakult: az abszolút 8. pozícióban zártuk a 22. Veszprém Rallyet. Ráadásul a 7. helyért járó pontokat kaptuk meg, ugyanis egy P kategóriás autó is előttünk végzett, de azt nem értékelik az abszolútban.

Az eredményünk tehát nem lett rossz, inkább azért vagyunk elkeseredve, mert megint nem rajtunk, hanem a technikán múlott az, hogy nem tudtunk előrébb végezni. Bízunk benne, hogy Kassán már egy jobb teljesítményt tudunk majd mutatni!

Órai Balázs: Mindig is szerettem murván menni, a veszprémi pályákat különösen kedvelem. Igaz, ez a mostani korlátozás, miszerint 50 km/h sebességgel tréningezhettünk a szakaszokon, egyáltalán nem nyerte el a tetszésemet, ahogyan az is kicsit kényelmetlen volt, hogy ponyvát kellett magunkkal vinnünk a parc fermébe.

A versenyünk igazán kalandos sikerült. A szombati első gyors végén a cél utáni oszlopot eltaláltuk, ami olyan kárt okozott a kocsiban, hogy a második szakaszon egyből több mint egy perccel rosszabb időt autóztunk. Másnapra a szerviz orvosolta ezt a problémát, minden szépen és gördülékenyen ment. Az 5. gyorsaságin azonban kaptunk egy defektet, amit még bent ki is cseréltünk, de így is akkora időveszteséggel járt, hogy már tét nélkül folytathattunk volna a menetelést az utolsó két gyorson. Sajnos ott van az a feltételes mód… A 6. szakaszon kicsit nagyobb volt a tempónk a kelleténél, az autó hátulja kicsit lecsúszott az útról. Hiába álltam a gázon, hogy kihúzza a kocsit, valamiben nagyon megakadtunk, így egy nagy esés lett az incidensből, aminek következtében búcsúznunk kellett a küzdelmektől.

 

Partnereinknek köszönjük az együttműködést: Jaga Trans-Art Kft.; Profi-Drink Kft.; Deák Hűtő és Klíma Kft. (deakhuto.hu); Brill-Company Zrt.; Sabina 2000 Kft.; Alcohol Trade Kft.; Benyó Autószerviz Kft.; Makói Pro Sanitas Bt.; Zöld Élet Szociális Szövetkezet; Regionális Vidékfejlesztési Szociális Szövetkezet, Út-Garantor Kft. ; Börcsök Trafik Bt.;

Perla Moda Kft. (Magenta-Budapest); Tried Logistic Kft.; Express Log Trans Kft.; Dr. Ember Alex; Villforgó Bt.; Hartmann Építész Kft.; Dolce Dream Kft.; Bartron 07 Kft.; HidroProfil Kft.; Bakony-Techn-95 Kft.; Diagonál Épker Kft.; Auctor Bonus Kft.; Hegymegi Zsolt fuvarozó; Oriol Motor Kft., Zs+U Kft.; Mannol; Autogroup Kft.;

Partner autóalkatrészpiac Kft.; Ásotthalom és Térsége Szociális Szövetkezet; Prometrik Kft., King Work Trio Kft.; Nagy Róbert Ügyvéd; Truszka Kft.; 1+1 Kft.; DM Ker Kft.; North Force Hungary Kft.; Szinka Kft.; Petrovics Csaba egyéni vállalkozó; Bulath-Sped Kft.; Euroaszfalt Kft.;

Confector; Hungarobiomed Kft.; BioTech USA; B Visible Kft.; Well Done; Beaver Signs; Alustart Kft.; Kovács autóalkatrész Szeged,MR Reisen Kft,Türk műanyag , Várkert-97, BS-tel (Lenovo Partner), Grand Ács Kft. , Garden Trade Kft, Macicsek és Társa Kft.,Netcargo Kft.

 

Sajtófőnök: Horváth Judit – Tel.: 30/533-9099; E-mail: sajto.maxxraceteam@gmail.com; web: www.maxxraceteam.hu

Tovább

Szabó Krisztián totálkár után is dobogón

Szabó Krisztián totálkár után is dobogón

Pole-pozíció, rajt-cél győzelem, kis bukás önhibából, totálkár másvalaki hibájából, egy hihetetlenül sportszerű és példaértékű gesztus egy versenyzőtárstól, majd kölcsönkamionnal is két dobogó – kis túlzással több minden történt Szabó Krisztiánnal az amerikai ChampTruck World Series idei ötödik állomáshelyén, a Gateway Motorsports Parkban, mint mással egy versenyszezon alatt összesen.

Az Illinois és Missouri állam határán fekvő versenypályán a 23 éves magyar versenyző hamar felvette a ritmust, hiszen a szombati időmérő edzésen elsöprő fölénnyel, nyolc tizedmásodperces előnnyel szerezte meg a pole-pozíciót a Truck Race Team USA Volvo VNL 670-es versenykamionjával. Az első futam is tökéletesen alakult számára, így egy percig sem lehetett kérdés rajt-cél győzelme, majd a fordított rajtrácsos második futamon, a mezőny végéről indulva – részben egy biztonsági autós periódusból is előnyt kovácsolva – utat tört magának a pódium második fokáig.

A nap záróakkordját jelentő harmadik futam azonban már egy kisebb figyelmeztetőjel volt számára, ám a nagyobb baj ekkor még elkerülte. Egy nagyon tempós jobbos kanyarban egy hajszállal elfékezte magát, kikerült a fűre, és minimális 20-30 km/órás sebességgel a gumifalba csapódott. Bár a kamion inkább csak fénysérülést szenvedett, Krisztiánnak tolatnia kellett, és jó 20 másodperces lemaradásba került a többiekkel szemben. Ennek ellenére nem adta fel, eszeveszett tempót kezdett el diktálni, és a leintésig még sikerült is visszaelőznie egy vetélytársát, így az 5. helyen zárta ezt a futamot.

A vasárnapi versenynapnak újult erővel és motivációval vágott neki, ám az aznapi első, összességében negyedik futamban egyik versenyzőtársa hátulról kiforgatta őt a pálya egyik leggyorsabb kanyarjában, amelynek következtében a kamion irányíthatatlanul a pályát szegélyező falba csapódott. Krisztián ugyan ép bőrrel megúszta a nem kis becsapódást, ám a kamion eleje csúnyán összetört, és a károk felmérése után nyilvánvalóvá vált, hogy a csapat a hátralevő futamokra már nem tudja időben megjavítani és újra versenykész állapotba hozni a Volvót.

A bukásról készült felvétel: https://www.youtube.com/watch?v=sTjqVLG09cI

A magyar pilóta számára ezen a ponton véget is érhetett volna a versenyhétvége, ám egyik versenyzőtársa, Mike Ryan egészen példaértékű módon a segítségére sietett. Az amerikai pilóta saját versenyzéséről mondott le, és egy hihetetlenül nemes gesztust gyakorolva felajánlotta Krisztiánnak, hogy a hátralevő két futamon ő induljon el 11-es rajtszámú Optima versenykamionjával. Hogy mennyire sportszerű volt ez a tett Mike Ryan részéről, arról mindent elmond, hogy ő a mostani hétvégét megelőzően a 2. helyet foglalta a bajnoki összetettben, így elméletileg az év végi elsőségre is minden esélye meglenne, ennek ellenére ruházta át az indulás jogát a magyar versenyzőre.

Hogy mi vezérelte ebben a lépésében? „Egyetlen másik csapat vagy pilóta sem utazik 12 órát egy repülőgéppel csak azért, hogy segítsen növelni a bajnokság létszámát és tenni annak népszerűsítése érdekében, ezért biztos vagyok benne, hogy nála jobban senkit nem illet meg ez a pilótaülés. Örömmel mondok le a javára az indulás jogáról, ahogyan korábban ezt ő is megtette Tommy Boileau javára, amikor neki a ralikrossz Eb-n volt kötelezettsége” – indokolta a nemes gesztust Ryan, ami az autósportok eredménycentrikus világában minimum indoklásra szorul, annyira szokatlan jelenség.

Krisztián köszönte szépen és élt a lehetőséggel! A magyar pilóta az ötödik futam előtt kapott egy bónusz bemelegítő kört, de ezt leszámítva teljesen szűz kézzel állt rajthoz, hiszen életében először ült a 11-es rajtszámú Optima versenykamion volánjánál. Ez teljesítményén a legkevésbé sem látszott meg, hiszen a rajtnál ugyan pozíciót vesztett Mike Morgannel szemben, ám később egy ügyes manőverrel visszaelőzte a bajnoki pontverseny éllovasát, így a dobogót jelentő 3. helyen zárta a versenyt. A hétvége főműsorszámának szánt „Podium Race”-en sem adta alább, és néhány pazar előzést bemutatva már az élen is haladt, ám később az egész hétvégén remeklő Allen Boles – kihasználva az egyenesekben megmutatkozó egyértelmű erőfölényét – visszaelőzte őt, így Krisztián végül egy 2. hellyel zárta kalandos hétvégéjét.

„Remélem, ez volt a legszerencsétlenebb hétvégém, és ezután már csak jobb jön!” – foglalta össze röviden érzéseit a magyar tehetség az utolsó verseny leintése után, mielőtt hozzátette: „Szeretnék hatalmas köszönetet mondani Mike Ryannek, amiért átadta nekem versenykamionját, hogy helyette indulhassak vele az utolsó két futamon. Nagyon sportszerű cselekedet volt tőle, amiért hálás vagyok. Köszönöm a csapatnak is az áldozatos munkát. Bízom benne, hogy a következő, három hét múlva esedékes, virginiai versenyre sikerül újra topállapotba hozni a most kicsit viseltessé vált kamionunkat, és újra a Truck Race Team USA 23-as rajtszámú monstrumával száguldhatok majd.”

Tovább

Juhász Csaba: Padlóig fogjuk nyomni a gázt!

Juhász Csaba: Padlóig fogjuk nyomni a gázt!

A hétvégén testvéreddel Zsoltival, a Mátra Rallyn veszel részt a Honda Civic FD2 társaságában.

Ezen a rallysprinten 4x8,42 km kell megtennetek minél rövidebb idő alatt, a Mátraszentimre - Mátrakeresztes szakaszon.

 

Kétszer az egyik, kétszer a másik irányba fogtok versenyezni az idő és a sporttársakkal szemben. Ezen a nyolc kilométeres szakaszon mennyire lehet kiautózni a Hondát?

- Mivel ez egy MARB verseny és nincs etap, ezért nem tudunk üzem meleg gumikkal elrajtolni. Örülök, ha a gyorsasági felétől lesz megfelelő tapadásunk. A partnereink kérésére veszünk részt ezen a versenyen, ezért most nem az idő eredmény lesz a legfontosabb, hanem hogy kiszolgáljuk a nézőket. Remélem sokan kijönnek megnézni a futamot, mert ez egy nagyon jó gyorsasági szakasz, ahol nagyon jókat lehet autózni.

 

Mivel oda-vissza autóztok ugyanazon gyorson, mennyire nehéz jó itinert írni, illetve a kihordásokra miként tudok odafigyelni?

- Az itiner írással nem lesz baj . Ezen a szakaszon már sokszor versenyeztünk mind a két irányba, így könnyebb lesz felírni a pályát, mint a külföldi ismeretlen gyorsaságikat. A felhordásra nem készülünk külön, mert arra a magyar pályákon mindig számítani kell. Ilyen a Rally, improvizálni kell!

 

Tízen lesztek a kategóriátokban. Hol szeretnél végezni a nap végén?

- Nem az eredmény a lényeg, hanem hogy jól érezzük magunkat, de úgy is mindig mindenki nyerni akar, mint ahogy mi is. Ezért padlón fogjuk nyomni és megpróbálunk a leggyorsabbak lenni. Új hátsó futóművet és kormányművet kapott a Honda, amitől elvileg gyorsabbak lehetünk. Ezt azért szeretnénk kipróbálni, ha már ilyen csodálatos környezetben versenyezhetünk.

 

Köszönjük Partnereink segítségét!
www.infovaros.hu,  Tiszaújváros Transz. Phobex Kft. Mfactory. Spoonsports. Mugen - Power. Bio Balls Hungary Kft. Dynea Kft. Mahiti Kft. DDZ MED Kft. Komplex - D, ML-Log Kft. POP Kft. Eastjob. Mihidra Kft. Pikktel Kft. Zsoma-Ker Kft. Öko Transz. Kartel 97Bt. Bezama Kft. Adó-Dó Plusz Kft., Product T-Pride Kft., R-Pex2000 Kft.,  H.B c.e. Mérnöki Szolgáltató Építő és Kereskedelmi Kft. aquageneral.hu. Kelet-Atlasz Kompresszor Kft. Baromfiudvar 2002 Kft. Castrol. Unilub Kft. Assist-Trend Észak Kft. BB-Logistic.eu. Távit Kft. Autó M3 Szerviz és Diagnosztika. D.D-Z.- MED Kft. Szamsped Transz Kft. Best Tyre Kft. Technor 93 Kft., Vivifer.hu, Olvisz 98 Kft., Termix Bt, Magyar Ipar Kft., Dr. Lan Kft., Hernád Fólia Kft., Bója Teherfuvarozás, Flotál Kft, www.flotal.eu/kapcsolat, DruszAgro, Hunola Kft., TT Sped kft. DSG Tervezőiroda Kft, Natrur Gold Farms Kft., Bio Balls Kft., NBBH s.r.o, BB-Logistic Kft. Alföld Európa, H-Euro Consult Bau Kft., Baromfi Trans 2008 Kft., Vargatrade-Ferr Kft., Lanexpert Kft., Inter-Agrowashker Kft., Dentmark Kft., Glasstone Transz Kft., Total Wagon Management Kft., Akku-System Bt, Dexter Transz Kft., NGK Spark Plugs, Black Point Kft, Viveszt-Med Bt, Juhász-Média Kft., Crash-Men team Kft., Magyar Mélyépítő Kft. Diák Meló Miskolc.

 

- Hajósi Miklós -
www.hajoka.hu

Tovább

Hatból három a szezon legnehezebb versenyén

Hatból három a szezon legnehezebb versenyén

Fortuna nem fogadta kegyei közé Veszprémben az MR Racing csapatát, hisz a hat rajtoz álló egységből csak hárman gurulhattak át a céldobón.  A Kovács - Istovics kettős az abszolút 11., a Maricsek  - Magyar páros a 15., míg a Borbás Csáki duó a 6-os géposztály második és az abszolút 20. helyén teljesítette a 22. Veszprém Rallye-t.

Kovács Antal és Istovics Gergő a Szombathely Rallye után ismét célba vitte az R5-ös Fiestát, annak ellenére, hogy a Ford egyszer-egyszer mindkét versenynap megmakacsolta magát.

„Az első gyorsaságin megint volt egy technikai problémánk. Gondolt egyet az autó és leállt. Durván 18-20 másodpercet hagytunk bent, amit rettenetesen sajnáltam, mert az egy nagyon jó menetel lett volna, előtte és utána is komfortosan autóztunk, sikerült átmentenünk azt a tempót, ami megvolt Székesfehérváron. A második márkói gyorson már semmi baj nem volt a Forddal, viszont az előttem rajtolónak sajnos már az előző szakaszon leszakadt a kipufogója. Ezt végighúzta a földön, így a negyedik- ötödik kanyartól az ő porában mentünk. Azokon a részeken, ahol igazán gyorsan lehetet volna menni csak kerestük a kanyarokat. Jöttünk egy közepes időt és a 15. helyről vártuk a másnapi folytatást. A célunk továbbra is a top 10 volt a verseny végére.

A vasárnapi nap sem kezdődött jól számunkra. Az autó tökéletesen működött, reggel viszont én hibáztam Kislődön, jó 15 másodpercet bennhagytunk. Túlvállaltam egy ugratót, ami miatt még tolatnunk is kellett. Hegyesden és Hajmáskéren már normálisan mentünk, illetve a második körben folyamatosan zárkóztunk fel az abszolút értékelésben, az utolsó gyors előtt már nyolcadikak voltunk. Aztán az utolsó szakasz a második kilométerénél elment a kormányszervó. Egy ilyen autót elég nehéz vezetni kormányrásegítés nélkül, úgyhogy visszaestünk a 11. helyre. Mondhatnám azt is, hogy a mi R5-ös Fiestánk nem szeret az abszolút tízben lenni és a verseny végén megnyugodott, hogy a 11. helyen zártunk. Összességében egy nehéz verseny volt számunkra a Veszprém Rallye, de nem csüggedünk, megyünk tovább!”

Maricsek Miklós és Magyar Gábor akár csak tavaly, úgy idén is az abszolút 15. pozícióban zárta a Veszprém Rallye-t. A Mitsubishis páros a hagyományos N csoportban az ötödik helyen végzett.

„Lehettem volna egy kicsit gyorsabb, de nekem mindig az jár a fejemben, hogy a futamnak a célban van vége és előtte össze kell gyűjteni azt a 140 gyorsasági kilométert, ami a verseny távja. Idén sokkal gyorsabbak voltunk, mint 2014-ben, pedig a tavalyi Mitsubishim sokkal erősebb volt, mint az idei N csoportos Lancer. A Veszprém Rallye-n már csak azzal is értékes pontokat lehet összegyűjteni, ha szívósan és jó tempóban végigautózzuk a távot. Veszprémben még az utolsó gyorsasági is okozhat meglepetéseket, nekünk is okozott az a defekt, amit Hajmáskéren begyűjtöttünk, de addigra légüres térben autóztunk, előttünk és mögöttünk már nem volt veszély, így 1 perccel rosszabbat jöttünk ugyan, de megőriztük a 15. helyet. Az, hogy N csoportban ötödikek lettünk és autóztunk jó időket az annak is köszönhető, hogy többeknek volt műszaki hibája, illetve olyan problémája, amit maga a Veszprém Rallye pályái kreálnak, mert ez egy rettenetesen nehéz verseny. Egy neccesebb helyzetünk volt a verseny alatt, Hegyesden. A második körben lendületesebben mentünk, változtattam a lengéscsillapító beállításain, amitől érzésre sokkal jobb lett az autó. Természetesen az egyik kanyarba gyorsabban estünk be, keresztbe álltunk és emiatt veszítettünk időt, de folytatni tudtuk a versenyt. Ezt leszámítva nagyon élvezetes volt az a szakasz és szuper volt az egész verseny is!”

A Borbás Szabolcs - Csáki Richárd kettős második lett a 6-os kategóriában és a Veszprémben szerzett pontoknak köszönhetően átvették a vezetést a bajnokságban.

„Sajnos Hoffer Zsolték kiestek, nem ilyen végeredményre számítottunk, jó lett volna megküzdeni velük és úgy megszerezni a kategória második helyet. Nagyon nehéz verseny volt, az autónak megint egy pisszenése sem volt, szenzációs a kis Fiesta! Sokat kell még vele mennem, hogy tényleg gyors legyek murván. Ez most be is igazolódott, hisz hiába küzdök Hoffer Zsoltival, hogyha jön Bereczki Norbi, aki egy évben egyszer megy ilyen autóval, és úgy elver minket, mint jég a határt! Rengeteget kaptunk Norbitól, de nem is néztük az idejét, mert Hofferék kiesése után már nem siettünk annyira, az utolsó 3-4 gyorson már könnyű dolgunk volt. Jól akartuk érezni magunkat. Az utolsó szakaszon talán ez talán már túl jól is sikerült: túlcsúsztunk, tolatnunk is kellett, de összességében jó volt. Most vezetjük a bajnokságot, ezt az előnyt kell beosztanunk a hátralévő két versenyre.”

Osváth Péter és Farnadi Ágnes balszerencse sorozata tovább folytatódott Veszprémben is. A Balatonfüredi páros a második nap elején volt kénytelen feladni a futamot.

„Kormánymű problémánk volt szombaton. Kiszakadt a menet, lelazult a kormánymű, emiatt nem igazán ment jól az első két gyorsasági. A nagyszervizben a srácok megcsinálták a kocsit, az ötödik helyen voltunk, de nem sokkal lemaradva, mindössze 5 másodperc volt a hátrányunk a dobogó legalsó fokához képest. Épp ezért másnap reggel Kislődön sietni próbáltam és egy erdős részen kicsit túlcsúsztam. Meghúztam a kéziféket, hogy ráfordítsam a kanyarra az autót, de a belső íven volt egy fatuskó, amit kifordított kormánnyal eltaláltunk az pedig elgörbítette a belső kormányösszekötőnket és ezzel a futómű is megsérült. Rossz időt jöttünk, de nem volt annyira rossz, mint amire én számítottam, sőt elsőre azt gondoltam, hogy ott rögtön véget is ért a versenyünk, de tovább tudtunk menni. Hegyesd előtt állítottam az összetartáson, sikerült aránylag jól beállítani. Elrajtoltunk, volt két nagy gödör, amit kikerültem, de nem sokáig jutottunk, mert a következő kanyarban eltört a kormányösszekötő. Dobálós volt lefelé, baloldalon tehermentesített a kerék, aztán ránehezedett az autó súlya, fékeznem kellett, hogy el tudjunk kanyarodni, de ez a V alakban elgörbült kormányösszekötő ennyit bírt és aláfordult a kerék, ezzel pedig véget ért a versenyünk.

Sajnos a kategóriánkban nem csak az első, hanem a dobogós helyezések is eldőlni látszanak. A verseny után nem is néztem meg a ponttáblát, mert számunkra oly mindegy, hogy negyedikek, vagy ötödikek leszünk az év végén. Az első három, ami mérvadó lett volna, de az elúszott. Ritka, hogy ilyet mondok, de a rengeteg balszerencse, ami idén ért minket, amiatt megcsömörlöttem egy kicsit. Valami nagyot kell, hogy újítsak, leülök és átgondolom, hogy hogyan tovább.”

Ifj. Cseh Vilmos és Németh Gergely idei versenynaptárában a három murvás futam szerepelt. A Mitsubishis pilóta tanuló évnek szánta a2015-ös szezont és a kiesésük ellenére pozitívan értékelte a Veszprém Rallye-t.

„Nagyon vártam a szombati Márkó - Jutaspuszta szakaszt, hiszen volt már tapasztalatom erről a gyorsaságiról. Az abszolút 13. helyen sikerült az első szakaszt abszolválni és ez elég lett volna a hármas kategória második helyéhez, aminek mi nagyon örültünk. A második körben is jót tudtunk menni, de akkor már sokkal nagyobb volt a por. Emiatt kétszer túl is csúsztunk, a 18. időt autóztuk és a 13. helyen zártuk a szombati napot. Elégedettek voltunk, mert ha az N csoportba nevezünk, akkor a kategória második helyéről kezdhettük volna a második napot.

Vasárnapról annyit, hogy Kislődön már egyszer mentem, egy korábbi Veszprém Rallye alkalmával, onnan volt némi tapasztalatunk. Viszonylag jól lejöttünk rajta mindkét alkalommal, lehetett volna gyorsabban is, de azért jó volt.  A másik két gyors az teljesen új volt számunkra. Azokon nyilván nem teljesítettünk olyan jól, de nem volt rossz.

Az utolsó előtti szakaszon, Hegyesden elrajtoltunk és mindjárt az első komolyabb féktávon, ahol el kellett volna fordulni egy szélesebb útra, már kigyúrták az autók a pályát és kijött egy éles szikla, amire mi ráfékeztünk. Abban a pillanatban eldurrant a gumink és a felni, elgörbült a kormányösszekötő rudunk. Kicseréltük a kereket, szép lassan lejöttünk, de nem láttuk értelmét a folytatásnak, mert hátraestünk az összetettben illetve sérült futóművel felesleges lett volna rámenni a leghosszabb és legnehezebb pályára, inkább leadtuk a menetlevelet és kiálltunk.

A Rallye2 P Csoportjában szereplő Gyarmati Ariel - Kocsis György kettősnek rövidre sikerült a 22. Veszprém Rallye, mindössze egy szakaszt teljesítettek a bajnokság ötödik állomásán.

„Az elsődleges célunk az volt a Veszprém Rallye-n, hogy pontot szerezzünk. Azért mentünk, hogy a bajnoki tabellán megőrizzük és ha lehet, megerősítsük a vezető pozíciónkat. Sajnos ez most jött össze, mert bár az első gyorsaságit megnyugtató fölénnyel meg tudtuk nyerni. a második szakasz rajtjában eltörött a féltengelyünk. Mielőtt elrajtoltunk láttam is, hogy óriási gödörbe fogunk belecsattanni, ezért próbáltam finomabb rajtot venni, de ezek szerint ez nem sikerült eléggé. Nagyon szomorúak vagyunk, hogy elestünk a pontoktól és a bajnokságban visszacsúsztunk a második helyre, valamint amiatt is, hogy nem tudtunk többet menni az autóval murván. Az első gyorsaságin szerzett tapasztalat az azt mutatta, hogy óriási élmény laza talajon autózni a Mitsubishivel. Nem forszíroztuk a tempót, inkább a biztonságra törekedtünk, de ennek ellenére is szenzációs élményt adott a Lancer. Nagyon jól lehet az autóval csúszkálni, tényleg mintha csak szimulátorban ülne az ember. Emiatt is sajnáljuk, hogy idő előtt véget ért számunkra a Veszprém Rallye és nem tudtuk kiélvezni a hátralévő öt gyorsasági szakaszon az autó nyújtotta örömöket.”

Tovább

Idénynyitó a pályaudvaron

A Speed Rally Team versenyzője Belán Attila az 2015-ös évet a már több éve megrendezésre kerülő Idénynyitó szlalommal kezdte, melynek a Salgótarjáni Külső pályaudvar ad otthont. Egy Lada 2101-el kerülgette a gumikat és nem is eredménytelenül. Hogy jött az ötlet erre az Idénynyitó szlalomra?   Mivel tavaly szétment a motor és egy héttel az idénynyitó előtt elkészült, úgy döntöttünk lemegyünk. A szokásos csapat, mint minden évben levonult erre a kis szlalom versenyre. Farkas Roland és Kovács Tibor kísértek el, akikkel szinte minden versenyre együtt érkezünk, csak különböző felállásban, mert van, hogy én szervízelem Rolandék piros körlámpását, vagy együtt állunk rajthoz. A mostani versenyen én ültem a kormány mögött. A csapattagok csak szurkoltak, vagy meg is autóztattad őket? Is-is. Próbáltam mindenkit megautóztatni, úgy gondolom ez sikerült is. Bár nehézkesen jött össze ez a hétvége, nem hittem volna, hogy eljutunk és ilyen jól alakul. Mi volt a cél a versenyen? Az idénynyitó előtti héten elkészült motor tesztelése, de sajnos nem tudtuk megvalósítani, mert még a bejáratáson szétment az új dugattyú, és az érdekessége, hogy tavaly is dugattyú probléma miatt állt meg. Milyen motorral teljesítetted a versenyt? A régi gyári, 1.3-as, szíjas motort tettük vissza az Ladába. Ideiglenes megoldásként jó volt, igaz sosem az időt nézem, de az 1.6-os, nagy szelepes motor sokkal erősebb és jobban lehet vele hajtani a vasat. Milyen eredményt sikerült elérni? Annak ellenére, hogy nem terveztem semmit és csak azért ültem autóba, hogy jól érezzem magam. Abszolút kategóriában 14. helyet értem el, AM2 kategóriában a 6. helyet és a Lada kupában a 3. helyet. Mi a terv az idei évet tekintve? Ahogy tavaly is volt alkalmam sprinteken menni, idén is tervezem, hogy a közeli pályákon rajthoz állunk. Még sajnos nem állt össze a kép, hogy mikor és hol lesz lehetőségünk elindulni, de mindent megteszünk azért, hogy ne csak otthon üljünk, vagy a pálya szélén álljunk. Tótkomlósi versenyre 2015-ben is mentek? Arra mindenképpen megyünk, és nagyon remélem, hogy addigra sikerült az 1.6-os motor problémáját megoldani, mert azt a városi versenyt mindenképpen azzal szeretném teljesíteni! Köszönöm a riportot és gratulálok az eredményhez! Köszönet a támogatásért: This Point Informatika, Belir Bt., illetve Szalai Tamás szakácsunknak a szervízparki finom ebédet. Köszönet a képekért Zolának. Speed Rally Team sajtófőnök: Lakati Anett Tel.: +36 30 610-6832 E-mail: lnettike@hotmail.com Tovább

Harsányi Zoltán: ,,Egyre többen akarják a skalpomat!”

Rohamléptekkel közeleg a 2015-ös szezon kezdete a hazai ralikrossz mezőny számára, hiszen három hét múlva, a Slovakiaringen rendezik az év első ob-futamát. Az RXC Technics Motorsport pilótáit a SuperCars mezőnyének átalakulásáról és céljaikról kérdeztük. Harsányi Zoltán immár kilencszeres magyar bajnokként várja az új szezon rajtját, és bár célja nem is lehet más, mint a tizedik összetett elsőség megszerzése, de tudja, minden eddiginél nehezebb dolga lesz, ha meg akarja védeni címét. Hogy miért? Tovább

Új névadója született a Kékszalag-nak!

A magyar vitorlás sport legkiemelkedőbb eseménye, az évente megrendezésre kerülő balatoni Kékszalag névadó támogatója 2015-ben a budapesti ÁRKÁD Bevásárlóközpont. Az erről szóló megállapodást a fővárosi Boat Show kiállításon írták alá. A 47. Kékszalag ÁRKÁD Nagydíj rajtja július 2-án lesz, a hagyományoknak megfelelően Balatonfüreden.   Tovább

Szabó Krisztián a jégautózás fővárosában

Az idén újonnan elinduló Champ Truck World Series-ben való bemutatkozására készülő Szabó Krisztián múlt héten a svéd Arvidsjaurba utazott, ahol négy napon át autózott egy befagyott tó jegén egy Audi S4-es volánjánál, Rolf Volland mentorálása mellett. Háromszoros autókrossz Európa-bajnokunk ezzel egy igen elit társasághoz csatlakozott, hiszen a korábbi sokszoros autókrossz kontinensbajnok, később a ralikrosszban Eb-futamgyőzelemig jutó Rolf Volland három fiatal orosz tehetség mellett őt hívta meg negyedikként az Audi Ice Driving Experience jégautós oktatására. Az említett három orosz pilóta közül kettő tavaly a ralikrossz Eb Super1600-as kategóriájában hengerelt: Sergej Zagumenov lett a bajnok, Nikita Miszjulia a második helyezett az év végi összesítésben, míg a harmadik pilóta a Le Mans-i 24 óráson fog elindulni idén egy LMP2-es modellel. Ehhez a Tovább

Marton Gergely a ralikrossz Eb-n

Az M-F Motorsport 16 éves pilótája, Marton Gergely 2015-ben egyszerre két bajnokságban igyekszik majd helytállni magyar csapata által épített új Super1600-as versenygépével. Az országos bajnokság mellett az FIA Ralikrossz Európa-bajnokság futamain is szeretné az élmezőnnyel felvenni a versenyt. Az ifjú tehetség számára egyik versenysorozat sem lesz teljesen ismeretlen terep, hiszen az Ob-n 2012 óta versenyez, és a Junior Kupában elért 3. helyezést, valamint a SuperNational kategóriában szerzett abszolút magyar bajnoki címet követően tavaly már a Super1600-as mezőnyben bizonyított dobogós helyezésekkel. A nemzetközi szintű megmérettetésekhez már 2013-ban, SuperNationalben eltöltött évében hozzászokhatott, majd tavaly a Rallycross Challenge Europe versenysorozat Super1600-as kategóriájában is tovább tanulta az erős, külföldi mezőnyben való eredményes versenyzés fortélyait, meglehetősen hatékonyan, hiszen legfiatalabb indulóként a 3. helyet érte el a végső összesítésben. Az év megkoronázásaként pedig elindult élete első FIA Ralikrossz Európa-bajnoki futamán is az olaszországi Franciacortában, ahol rögtön pontszerzéssel mutatkozott be, emellett azt is bizonyította, nem ijed meg a saját árnyékától, és a külföldi vetélytársak olykor keményebb manővereit, kisebb-nagyobb bodicsekjeit is képes higgadtan, gyorsan és precízen lereagálni. Az olaszországi szereplés és az ott látottak is megerősítették Fodor György csapatfőnököt és az M-F Motorsport minden tagját abban, hogy Gergő és a csapat megérett a feladatra, hogy 2015-ben még magasabbra tegyék maguknak a lécet, és együtt nekiveselkedjenek az újabb kihívásnak: első teljes Európa-bajnoki idényüknek. Mindezt minél felkészültebb és professzionálisabb módon óhajtják megtenni, ezért az egész telet végigdolgozták annak érdekében, hogy magyar műhelyükben, magyar mérnökegyetemistáik tudását is kamatoztatva, egy olyan ütőképes versenytechnikát hozzanak létre, amellyel bátran versenybe szállhatnak az Európa-bajnoki élmezőnnyel is. Nemcsak résztvevők szeretnének lenni, hanem tényezők, akikkel számolni kell, és ha már ott vannak, mindenképp méltóképpen szeretnék képviselni a magyar autósportot minden versenyen, amelyen elindulnak. Tovább

Tesztelés FRT-n

A Speed Rally Team versenyzője Novák Balázs a 2015.02.14-én a Kiskunlacházai reptéren megrendezett XI. FRT Kupa 11. fordulóján tesztelte a BMW-t. Mint utóbb kiderült, nem hiába. Balázst kérdeztem mi is történt vele: Voltál már FRT-n és tervezel több ilyen laza kocsizást? Többször is voltam már ezen és ehhez hasonló a zártpályás versenyen, de ahogy már említettem nem szlalom versenyző vagyok és nem áll közel hozzám az e fajtája autóversenyzés. A Szilveszter Rallye belső pályája sem, de nem lehet csak külsőn menni, így nincs választásom. Talán egy rallyedzésre, Tökölre kilátogatok! Számodra elég hamar vége lett a napnak, mi történt? Mivel ezt egy tesztelős, játékos napnak terveztük, így gondoltam, ha nem az időre megyek, akkor megforgatom a BMW-t, ami sikerült is és természetesen még csak a két edzőkörről beszélünk. Igazat megvallva, nem is jutottam el, hogy a négy mért kör bármelyikén is végighajtsam a gépet, mert szétment a váltó. A második edzőkör végére már csak hátramenetben volt hajlandó működni a sebességváltó. Bár az úton hazafelé már harmadik, negyedik és ötödik fokozat is használható volt rajta. Sikerült már kideríteni, hogy mi is volt pontosan a hiba? Vélhetően kulisszaproblémája van. Sajnos időhiány miatt még nem tudtuk szétszedni, hogy pontosan kiderítsük mi lehet a probléma forrása. Mivel vadonatúj a váltó belseje, újak benne a léptető villák, az sincs kizárva, hogy én rontottam el valamit. Tervezel 2015 valamilyen újítást a BMW-vel? Igen, ahogy előbb említettem a váltó belsejét cseréltem, illetve átcsöveztetem a BMW-t, rakatok bele homológ csövet, ezen kívül semmi más. Hol találkozhatunk veled 2015-ben? Természetesen Rallysprint versenyeken, bár még nem tudom melyik lesz az első, talán a Miskolci sprint Lyukóbánya Tovább

Tesztelés kipipálva

A North Racing egyesületében a Növényi SE csapatában induló versenyzőpárosok számára jól indult az év az első teszten, a Kiskunlacházai FRT futamon. Kellemes tavaszi időben teljesítette a 4 kört Erdélyi György Tovább

Ismét begyűjtött egy serleget

A LiveWire Rally Team versenyzője Cséplő Balázs a tavalyi évhez hasonlóan egy FRT futammal indított és idén sem tért haza üres kézzel. A felmerült problémák ellenére sikerült a terveinek megfelelően abszolválnia a szombati versenyt.   A szombaton szerzett tapasztalatairól kérdeztem Balázst:   Hogy érezted magad a Valentin-napi FRT-n? Nagyon jól éreztünk magunkat, a kisebb nagyobb technikai hibák ellenére is. Sokan kint voltak a csapatunkból, jókat beszélgettünk és az idő is kedvezett. Minden rendben volt a 106-ossal? Voltak sajnos problémáink, de hisz ezért mentünk, hogy egy ilyen rövidebb távú, lényegében teszteléssel egybekötött versenyen derüljenek ezek ki. Az első két próbakörön és az első éles körön, körönként 10 fékezésből 8-szor egyáltalán nem fogtak az első fékek, ilyenkor lábbal pumpáltam, illetve két, motorfékezésre is szolgáló visszaváltás közben ráhúztam finoman a hidraulikus kézifékre és reménykedtem. Mondjuk elég izgalmas volt csak a féktávokon bent maradt sok idő. Ha nem a fékkel volt baj, akkor két alkalommal váratlanul leállt a motor, valószínűleg az áramtalanító hibájából kifolyólag. Nem vagyunk sajnos autószerelők, de gyorsan tanulunk és előbb utóbb minden hibát ki fogunk szűrni. Sikerült a tervek szerint teljesíteni a versenyt? Nagyon örültem, hogy dobogóra tudtam állni a nap végén. A H4 kategória 3. helyét szereztem meg. Szerencsére sikerült az előbb említettek ellenére összehozni 3 értékelhető kört, amikben szoros volt a verseny, mivel a 4-ik helyen végző versenyzőtől csak 5-6 tizeddel mentem jobb köridőket. Dobogós helyet értem el, az autó végigment, gyönyörűen sütött a nap, tavaszias időnk volt, nem is alakulhatott volna szebben ez a szombati nap. Mi a helyzet a 2015-ös szezonra szánt Peugeot-val? A héten megkezdődik a csövezés készítése, addig pedig gondolkozunk, hogy milyen változtatásokat fogunk még rajta csinálni a kékhez képest. Természetesen még, mint utolsó simításként vár rá a dekor, a csapat másik két autójához hasonlóan, de az csak március Tovább

Bejött az új dekor

A LiveWire Rally Team versenyzőpárosából Gecs Máté és Dorkó András kettősből, Gecs Máté képviselte a csapatot az FRT futamon. A BMW új dekorral futotta a köröket, mely még a pilóta számára is meglepetés volt egészen szombat reggelig. Mátét kérdeztem az idei évben szerzett első tapasztalatairól: Hogy érezted magad ezen az FRT-n? Szerencsére jó idő volt szombaton, okunk nem lehetett panaszra az időjárást illetően. Nagyon pörgős és egyre magasabb színvonalú FRT versenyen vagyunk túl, sokat fejlődtek a szervezők az évek alatt, ezúton is gratulálok Nekik, csak így tovább. Milyen lett az új dekor az autón? Az autó csodálatos lett. Bárkivel beszéltem, mindenki csak dicsérte az új design-t. Igazi versenyautós lett a gép. :) Sikerült megmozgatni magad és az autót is felébreszteni a téli álomból? Mindenképp kellett ez a kis bemelegítés, mert a belsőket visszanézve azért látszik, hogy sikerült másfél hónap alatt kicsit berozsdásodni. Inkább óvatosan, egyre gyorsulva próbáltam visszarázódni, ami az eredményeket nézve sikerült is, bár korántsem vagyok teljesen elégedett vele, viszont kezdésnek, ráhangolódásnak tökéletesen megfelelt ez az autózás. Milyen eredményt értél el? H7 kategóriában a 2000 köbcenti feletti két kerék meghajtású kategóriában a 4. helyet sikerült megszerezni, a H8 kategóriában az összkerekes, turbós autók között pedig a 2. helyre sikerült befurakodni. Mi lesz a következő állomás? Tervezés alatt van a következő verseny. Az biztos, hogy márciusban megyünk valahol, csak a helyszín kérdéses. Az Orfűi tesztrally és a Lyukóbányai sprint között vacillálunk. Mindkettő mellett vannak érvek és ellenérvek, de nekem Orfű felé húz a szívem. :) Köszönöm a riportot! Köszönet a támogatásért: Vitex Plus s.r.o., Livewire Energy Kft., LiveWire Rally Team, Paragraf-MGI s.r.o., Rics-Cont Business Kft.,Print Profi, Power Racing Kft., Bayer Trans Kft., Tartós-Produkt Kft., Europe Market s.r.o., Digital Fire Kft., FAIR Diszkont, Ensure Pénzügyi Szolgáltató Kft, Duex Meta Kft., Duo Metal Kft, Wellness-Info Kft., Aura System Kft., Quasar Database Systems Kft., Z-T Mezőker Kft., Admagic Kft., Rácz-Trans Kft., Era-Tel Kft., Márton Péter- Sped Kft. LiveWire Rally Team sajtófőnök: Krizsán Zoltán Tel.: 06-30-505-20-89 E-mail: krizsan.zoltan@livewireteam.hu Tovább