A Hungaroringhez hasonlítják Sepangot

F1

2016. szeptember 27. kedd, 13:00

Szerző:

Három jól ismert, bizonyos szempontból mégis új pálya szerepel a versenynaptárban: Ausztriában, Magyarországban és Malajziában közös, hogy az F1-es helyszínek friss aszfaltréteget kaptak.

A Malajziai Nagydíj nem csupán tavaszról őszre került át, de egyúttal új borítást is kapott, és a pálya számos pontját – összesen kilenc kanyart, köztük az utolsó fordulót – megváltoztattak. Az újdonságok kihívás elé állítják a Formula-1-es csapatokat, elsősorban a gumihasználat lesz az a terület, ahol nem támaszkodhatnak a korábbi években gyűjtött adataikra.

„Egészen sok változás történt a pályán. Mi már le is mértük az új aszfaltot, mivel a kollégáink a Superbike-ból ott jártak pár hónappal ezelőtt, épp az újraaszfaltozás után, és megkértük őket, hogy végezzenek mérést az általunk használt lézeres rendszerrel” – mondta Mario Isola, a Pirelli technikai főnöke a motorsport.com-nak. Hozzátette, hogy a jellegzetesen durva sepangi aszfalt némileg javult, de még mindig érdesebb az átlagosnál. „Az egyenetlenségek már nincsenek ott, teljesen sima lett az aszfalt, és néhány kanyar dőlésszöge is megváltozott. Nehéz megjósolni ennek a hatását, de feltételezem, hogy kissé megváltoznak az ívek és a köridők is.”

A szabályok értelmében a csapatoknak jócskán a nagydíj előtt le kell adniuk, melyik gumikeverékekből hány szettet igényelnek a hétvégén. Malajzia esetében csak arra az információra támaszkodhattak, melyet a Pirelli adott nekik: „Tájékoztattuk őket az új aszfaltról, mielőtt meghozták a választásukat, mivel ezt 14 héttel ezelőtt kellett megtenniük, a Superbike-osok pedig júniusban jártak itt. Elég szoros volt, de sikerült megadnunk a szükséges információt.”

„Például ugyanez történt Spielbergben és Budapesten is, ahol szintén teljesen új borítást kaptak a pályák. Ausztriában nem sikerült kiküldeni a mérnököket, hogy mérjék le az aszfaltot időben, még a döntés előtt. Épp ezért megegyeztünk a csapatokkal, hogy egy extra hetet adunk nekik, amíg elvégezzük a mérést. Magyarországon időben, a döntésük előtt sikerült mérnünk. Mindhárom esetben lehetőségük volt, hogy azután válasszanak gumikat, miután információkat adtunk az aszfaltról” – magyarázta Isola, hogy a csapatoknak nem kellett sötétben tapogatózniuk.

Végül az istállók egészen hasonlóan válogattak, a lista itt tekinthető meg.

Forrás: www.formula.hu – RSS