Tatabányán rajtol a 2012-es Young & Partners Rali-Túra Bajnokság

image Április 21-én a győri Rábaringen rajtol a 2012-es Young & Partners Rali-Túra Bajnokság. A 78 km-es gyorsasági szakaszt a versenyzők két nap során teljesítik majd. Az idei Rali-Túra Bajnokság első futamára közel száz nevezés érkezett, ebből 28 profi versenyző, az MNASz párosa. Az amatőr és profi versenyzők mellett a mezőnyt Kis Adrienn is színesíti majd.

A kerekesszékes lány ifj. Tóth Jánossal a hétszeres abszolút ralibajnokkal nyitja meg a szombat délután kezdődő III. Tatabánya Rallye első futamát a győri Rábaringen. A szakág amatőr versenyének új névadó szponzora a Young & Partners kommunikációs és tanácsadó ügynökség.

 

Márciusban financiális okok miatt elmaradt az MNASz szervezésű 2012-es Rallye Bajnokság idénynyitó futama. A szakág képviselői úgy gondolják, nagy bajban van a magyar rally, ebben a helyzetben már csak a teljes összefogás segíthet: ezért április 21-én amatőr versennyel nyílik az idei rali szezon. A Rali-Túra Egyesület szervezésében a győri Rábaringről indul szombaton délután 86 páros – 28 profi és 58 amatőr –  hogy teljesítsék a III. Tatabánya Rallye távját. Az egész hétvégén tartó verseny a Young & Partners Rali-Túra Bajnokság első futama. A versenyzők a két nap során 78 km gyorsasági szakasz megtétele után érnek Tatabányára. Az amatőröket több mint tíz kategóriában értékelik, majd – hat futam után – október végén hirdetnek abszolút győztest.

 

A verseny két nagy különlegessége, hogy a futamot ifj. Tóth János, hétszeres abszolút ralibajnok nyitja majd meg. A bajnok navigátora Kis Adrienn újságíró lesz. A Rali-Túra egyesület a kerekesszékes lányt nem csak az idei bajnokság nyitására kérte fel, de egy autót is biztosít számára, hogy elindulhasson a 2013-as a Bamakó Rallyn. Így Adrienn lesz az első magyar kerekesszékes nő, aki elvezet Mali fővárosába.

 

Az idei Rali-Túra Bajnokság új névadó szponzora a Young & Partners kommunikációs és tanácsadó ügynökség. Kuna Tibor a Young & Partners vezető tanácsadója így értékelte a szakág helyzetét:

„A Young and Partners üzleti logikája megalakulásától, hogy keresse azokat a területeket, ahol professzionális kommunikációra lenne szükség, de valamiért az adott területen nem alkalmazzák. Az elmúlt 4 évben három ilyen területre dolgoztunk ki speciális kommunikációs modellt, amelyek eredményesen működnek. Most úgy látjuk, hogy a magyar rali nagy bajban van, s ezt a sportág szereplőinek kell rendbe tenni, de azt is látjuk, hogy a  rali többre hivatott és professzionális kommunikációval fejleszthető. A világon mindenhol kitűnő kommunikációs felület, hogy itthon is az legyen rendbe kell tenni a sportág ügyeit, és professzionális kommunikációval kell megtámogatni. A másodikhoz értünk mi, ezért gondoltuk, hogy beszállunk a raliba.”