Két új pokolfajzat rajzolja majd az aszfaltot hétvégén

image

Szombaton, Tökölön indul a Hell Energy Országos Drift Bajnokság az első versenyhétvégével, amit a drift rajongói a hosszú téli kényszerpihenő után bizonyára már elvonási tünetekkel várnak. A Hell Racing Team tegnapi, rendhagyó Facebookon tartott online sajtótájékoztatóján bemutatott csapata két tehetséges ifjú drift pilótával bővült, György Szilveszter és Grózinger Zsolt immár a névadó szponzor csapatában versenyezve nem kisebb célt tűzött ki, mint a bajnoki cím megszerzése. Addig azonban még jó néhány akadályt le kell győzni…

Minden kezdet nehéz! tartja a népi bölcselet, és valóban úgy tűnik a Szilveszternek és Grózinak a megszokottnál is picit több problémával indul az idei évad: darabokban álló autó, nitro-robbanás és hasonlók… Ők azonban nem adják fel és tökéletesen biztosak abban, megéri a krónikus alváshiány, hiszen amire kell, minden készen lesz. A felkészülésről és tervekről kérdeztük őket.

Hogyan készültetek az idei versenysorozatra, hiszen a névadó szponzor támogatását élvezitek? Jelent ez számotokra valami plusz nyomást, elvárást persze az előnyök mellett?

György Szilveszter: Az egyik szemem sír, a másik nevet. Egyrészt szomorú vagyok, hogy az autóm, amit még télvíz idején kezdtünk el építeni, vagyis a csavarokra szétszedett állapotából újjáépíteni, sajnos a hétvégére már biztosan nem készül el. Másrészt viszont minden eddiginél nagyobb lendülettel vágok neki a szezonnak, hiszen a Hell Racing Team tagjaként még inkább bizonyítani szeretnék, és nagyon örülök annak, hogy a Hell Energy csapatába kerülhettem. Addig is, amíg a versenyautóm, ami tényleg nagy durranás lesz, elkészül, kellett találnunk valami megoldást, így Grózival együtt vettünk egy versenyautót, amivel hétvégén rajthoz tudok állni, és a későbbiekben pedig tartalékautóként fog szolgálni. Ez egy E30-as BMW, a megszokott 4 literes V8-as motorral, előnye, hogy nagyon könnyű az autó, 1000 kg körül van a súlya, amihez 280 lóerő párosul. Ez a járgány már tavaly, és tavalyelőtt is versenyzett, tehát profi versenyautóról van szó, remélem az én kezeim alatt is jól fog teljesíteni. Mindezek mellett a kocsim súlyának csökkentéséhez úgy gondoltam, hogy saját magamnak is hozzá kell járulnom, így a téli hónapokban diétával és komoly edzésprogrammal sikerült néhány felesleges kilótól megszabadulnom. Úgyhogy alig várom már, hogy a tököli pályán a volán mögött bizonyíthassak…!

Grózinger Zsolt: Valami egyedi újításban illetve lóerő gyarapításban gondolkoztam a télen és mivel már "sok" turbós és kompresszoros autó van a hazai, illetve a külföldi mezőnyben, így egy computer vezérelt nitro szettre esett a választásom. Legfőképpen nem az egyedisége miatt szerettem volna ezt a tuning fajtát, hanem azért mert ez nem terheli állandóan a motort, csak abban az esetben, ha én szeretném és az indokolt is. Az autóm erőforrása egy BMW E39 M5 V8-as motor, ami gyárilag 400 lóerőt tud. Ez elég soknak hangzik egy 1150Kg-os M3-as kasztniba, de sajnos vannak szituációk, főleg nagy pályákon és külföldi versenyeken, ahol ez bizony kevésnek bizonyult. Ezért kapta meg a nitrót, és örömmel tudatosult bennem hogy a magyar mezőnyben az enyém az első ilyen autó!  Így lóerőben most már akár közel 600 lóerőig is el tudok majd menni, ami már elég komolyan hangzik! A szerdai első teszten azonban akadt egy kis probléma: gyakorlatilag az autóm airbox-a, illetve az egész motor felrobbant! epp kamera is rögzítette az első próbát, tehát konkrét felvételről tudtuk rekonstruálni a dolgokat!  Most minden energiánkkal azon vagyunk, hogy ezt a problémát orvosoljuk. Bízom benne, hogy szombaton egy tökéletesen felkészített autóval fogok a rajtvonalnál állni, és természetesen a cél nem lehet más, csakis az első hely…!

Grózi nitro robbanásáról készült felvétel és a DigiSport Reggeli Start című adásában a fiúkkal készült interjú az alábbi linken tekinthető meg:

http://www.digisport.hu/video/8868

Hell Racing Team
A 2007-ben alapított Hell Racing Team azzal a céllal jött létre, hogy a Hell Energy egy csapatba tömörítse a különböző szakágakban jeleskedő, támogatott versenyzőit. A több országban is piacvezető márka vállalati filozófiájának egyik alappillére a tehetséges sportolók felkarolása és a kiváló eredményeik eléréséhez szükséges biztos háttér megteremtése. Az energiaitalok által sugárzott életérzés tökéletes összhangot alkot a technikai sportok világával, hiszen a kitartás, az összpontosítás, a kihívásoknak való megfelelés, olyan fogalmak, amelyek a Hell márkát is jellemzik. A Hell választása emiatt esett főként az autósport világában jelentős eredményeket elért versenyzőkre elsősorban, de a csapat folyamatosan új sportágakkal bővül. Fontos szempont mindemellett a kiemelkedő egyéni teljesítmény az adott szakágban, így az évek során a Hell Racing Team a legkiválóbb sportolókat tömörítő csapat lett.

GYÖRGY SZILVESZTER Drift
• amióta az eszét tudja az autózás megszállottja
• 2009-ben ismerkedett meg a drift szakággal, és egyből elkezdett edzeni
• a 2010-es szezont már egy E36-os 280 lóerős BMW-vel kezdte Street kategóriában, ahol év végén 6. lett
• 2010: kategóriaváltás és a profi licence megszerzése
• új autó: E46-os M3-as BMW, saját elképzelések és tervek alapján

GRÓZINGER ZSOLT Drift

• 13 éves kora óta a motorozás foglalkoztatta
• a drift korszak életében 2006-ban kezdődött, két évet a gyakorlásra szánva 2009-ben egy profi, driftelésre hangolt autóval, ahol a másodosztályban az összetett 2. helyet szerezte meg
• 2010: új autóval, egy BMW 3.2 M3-mal versenyzett, és 2011-ben a PRO vizsgát is megszerezte
• a tanulóévnek szánt tavalyi évben 4. helyen sikerült végeznie
• a 2012-es szezonnak egy drift szakágban egyedülálló technikai újítással vág neki

Forrás: Tóth Eszter Anna – Hell Energy Magyarország Kft.