Imamura zsinórban harmadszor lett japán drift bajnok!

Az idei év lassan véget ér, így a legtöbb autós szakág bajnoksága a végéhez közeledik vagy már be is fejeződött. A drift mind közül az egyik leglátványosabb és a sportág őshazájában, Japánban a D1 Grand Prix sorozat utolsó futamát is megtartották múlt héten. A legjobban Youichi Imamura örülhetett, aki győzelmével bebiztosította élete 3. összetett bajnoki címét. Legfőbb riválisát Daigo Saito-t előzte meg aki az úgynevezett egyedül futók, azaz a kvalifikációk legjobbja volt mind az utolsó, versenyen mind pedig az összetett pontállást tekintve.

AY0F9190.jpg 

Youichi Imamura a 2011-es japán bajnok

Sajnos Japán sem mentesült az alól, hogy a sportág alapítói Inada és Keiichi Tsuchiya az idei szezonban elhagyták a vezetőséget és ezzel kettészakadt a drift mezőny, azonban jó látni, hogy a rajongók mindezektől függetlenül szép számmal látogatták a D1-es futamokat. A versenyek korrekt pontozása miatt Tsuchiya távozásával az amerikai drift versenyeken bíráskodó Tarzan Yamada vette át a staféta botot, aki ezen a futamon már a mikrofonba is bele mert szólni, megtörve ezzel hosszan tartó némaságát.

Bár a Fuji Speedway versenypálya biztosítékot nyújt a gyors és határon történő autózáshoz, a szombati kvalifikációs nap kissé elrontotta a hangulatot borongós esős időjárásával. Szerencsére délután a felhők is eloszlottak, így a gyorsan felszáradó pálya kellő lendületet hozott a pilóták számára. A hajtűkanyarral spékelt nyomvonalon a beesési sebesség 190 Km/h körüli volt, de Japánban sok pilóta a nagy sebességű drift mellett szeret új dolgokat is kipróbálni, mint például az elhíresült „bakcward entry”-t. Ez magyarra fordítva annyit jelent, hogy a versenyző a fizikai törvényeit meghazudtolva negatív szögben érkezik a kanyar vágási pontjára. Daigo Saito is ezek közé a pilótákhoz tartozik, így nem véletlen, hogy a kvalifikációkat nem egyszer megnyerte. A záró futamon a maximális 100 pontból 99,97-et kapott, hogy mi lehetett az a 3 század ne kérdezzék.

tour01.jpg

Daigo Saito a vörös színt fehérre cserélte szponzora kedvéért.

Másnap a folytatásban azonban bevállalósága a vesztét okozta, mivel a páros csaták során Masao Suenaga ellenében hibázott és ezzel el is szálltak bajnoki esélyei. Youichi Imamura merőben más pilóta mint Saito, mindig higgadt és a biztonságra törekvő versenyző. A záró futamon is sikerült neki egészen a döntőig menetelni, ahol Suenaga-t legyőzve sorozatban harmadszor lett Japán összetett drift bajnoka.

D1 GP záró futam végeredménye:
1. Youichi Imamura – Nissan S15 (600LE)
2. Masao Suenaga – Mazda RX8 SE3P (550LE)
3. Kuniaki Takahashi – Toyota MarkX GRX180 (900LE)

D1 GP összetett bajnokság végeredménye:
1. Youichi Imamura – Nissan S15 (600LE) / 210,5 pont
2. Daigo Saito – Nissan JZX100 (900LE) / 207 pont
3. Kuniaki Takahashi – Toyota MarkX (900LE) / 177 pont