A magyar-román az eddigi legnézettebb vb-selejtező

image A Magyarország-Románia vb- selejtezőre a lakosság több mint negyede, 2,4 millió néző odakapcsolt. A Maláj Nagydíj közvetítéseibe a közszolgálati csatornákon összesen közel 3 millió fő nézett bele.

 A Nielsen Közönségmérés adatai szerint március 22-én este 1 millió 40 ezren nézték a Magyarország – Románia vb-selejtező mérkőzést az M1-en, amely ezzel a nézőszámmal messze a legnézettebb volt a 2014-es VB selejtezők között. A pénteki mérkőzés nézettsége 28%-kal volt magasabb, mint a második legnézettebb, a 2012. októberben sugárzott Magyarország – Törökország vb-selejtező, amelyet akkor 811 ezren néztek. A két órás közvetítésre a lakosság több mint negyede, azaz 2,4 millió néző odakapcsolt. A legnézettebb percben, 20:20 perckor 1,28 millióan nézték a mérkőzést.

 A két csapat játékát az éppen tévézők 21,2%-a választotta, amivel az M1 csatorna piacvezető volt a meccs idejében mind a teljes lakosság, mind a fiatalabb, 18-49 éves nézők körében (SHR 18-49: 20,3%). A férfiak körében még magasabb volt az érdeklődési szint: a felnőtt (18 évnél idősebb) férfiak körében 31,6%, a 18-49 éves férfiaknál pedig 26,7% volt a mérkőzés közönségaránya.

 A Forrma-1-ben a tavalyi és idei Maláj Nagydíjat összehasonlítva, mind a futam, mind az időmérő edzés magasabb értékeket ért el idén. Az időmérő edzés nézettsége 2013-ban 588 ezer fő volt, míg tavaly 387 ezer fő volt. A vasárnapi futam teljes közvetítésének nézettsége 2013-ban 1,092 millió fő, míg tavaly az 924 ezer fő volt.

 A futamokat vizsgálva az idei nézettség 1 millió 170 ezer fő, közel negyedmillió fővel, 21%-kal több mint a 2012-es második futamé. A Maláj Nagydíj vasárnapi futamának közönségaránya 45,5% lett a teljes népesség körében, a férfiaknál pedig ennél is magasabb: a verseny ideje alatt a tévéző 18-49 éves férfiak 60%-a az M1-et nézte.      

Az M2-es ismétlések is magasabb nézettséget értek el idén: az időmérőé 10 ezer fővel, míg a futamé 61 ezer fővel haladta meg a tavalyit.

 A Maláj Nagydíj közvetítéseibe a közszolgálati csatornákon összesen közel 3 millió fő nézett bele legalább egy percre, ez is több a tavalyinál.

 Forrás: Nielsen Közönségmérés – MTI