A Foci VB felpörgeti az áruhitelezést

image Június és július során minden évben élénkebb a forgalom a műszaki boltokban, a vásárlási kedvnek idén a Foci VB is új lendületet ad, hiszen az ilyen sporteseményeket szívesen nézik új, korszerű, nagyképernyős tévékészülékeken a szurkolók.

A legnépszerűbb, tévén is közvetített sportesemények idején hagyományosan megugrik a kereslet a műszaki cikkek, leginkább a televíziók, házimozi-rendszerek iránt. A vásárlási szokások évek óta nem változnak: június és július során élénkebb a forgalom a műszaki boltokban, s vásárlásaikhoz érezhetően sokan vesznek igénybe áruhitelt is.

„A kiskereskedelmi műszaki forgalom, s ezzel együtt az áruhitelezés látható növekedésére számít a Foci VB kapcsán a Magyar Cetelem Bank” – mondta Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem Bank marketing igazgatója, aki azzal számol, hogy a vásárlások jelentős része idén is áruhitel igénybevételével fog történni.

Legutóbb 2012-ben a londoni olimpiai játékokat és a labdarúgó-Európa-bajnokságot megelőzően volt kiugró a műszaki áruházak forgalma: akkor 42 százalékkal több áruhitelt vettek fel a magyar családok, mint a korábbi hónapokban. Hasonló trendet figyelhettünk meg két évvel korábban is: akkor a dél-afrikai labdarúgó világbajnokság 1 hónapja alatt 38 százalékkal több áruhitelt folyósított a Cetelem, mint a VB-t megelőző 3 hónapban.

A Cetelem Körkép szerint a magyarok 38 százaléka többet szeretne költeni 2014-ben, mint tavaly. A pénzintézet ezért is számol hasonló tendenciákkal, mint amit a korábbi sportesemények évében tapasztalt.

„Több magyar háztartásban tervezik műszaki cikk vásárlását, mint tavaly” – mondja Lukácsi Zoltán marketing igazgató. A Cetelem Körkép adatai szerint új televízió és hifi, valamint DVD- és digitális lejátszó beszerzését az emberek 17 százaléka tervezi a tavalyi 12 százalékhoz képest. Egyre többen okostelefonon és táblagépen követik majd a VB mérkőzéseit, mobil eszközökön nézik majd az összefoglalókat, híreket a sporteseményről. Okostelefont a tavalyi 20 után idén a háztartások 27 százaléka szándékozik vásárolni, míg táblagépet másfélszer annyian szeretnének venni, mint tavaly.

Cetelem Körkép 2014:

A Cetelem Körkép 2014 tanulmány tavaly év végén, csaknem 8000 európai polgár részvételével készült Belgiumban, Csehországban, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Lengyelországban, Magyarországon, Németországban, Olaszországban, Portugáliában, Romániában, Spanyolországban és Szlovákiában. A kutatás reprezentatív a 18 éven felüli lakosságra nézve.

A Körkép teljes verziója elérhető az alábbi linken: www.cetelem.hu/cetelem/korkep

A Magyar Cetelem Bankról:

A Magyar Cetelem Bankot 1996-ban alapította a francia Cetelem S.A., mely 1999 óta a BNP Paribas csoport tagja. A bank a francia tapasztalatok adaptálásával rövidesen a fogyasztási hitelek piacvezető specialistájává vált hazánkban. A bank magyarországi tevékenységét áruvásárlási kölcsön értékesítésével kezdte, 1999-ben indította el a hitelkártyák kibocsátását. A Cetelem 2001-ben az áruhitelezésben, majd 2005-ben a hitelkártya-kibocsátás terén is piacvezetővé vált. Személyi kölcsönt az ezredforduló óta nyújt ügyfelei számára. A Bank 2006-ban indította el online személyi kölcsön szolgáltatását, 2010-óta pedig Magyarországon egyedüliként a Cetelem online áruhitel igénylési lehetőséget is kínál.  A Cetelem a felelős gondolkodás erősítésének érdekében 2011-ben indította el a Cetelem Zöldsuli Programot, melynek keretében azóta már 44 magyarországi általános iskola vált zöldebbé összesen 22 millió forintból. A Cetelem Zöldsuli 2012-ben harmadik helyezett lett a Magyar Adományozói Fórum (MAF) Az Év Társadalmi Befektetési Programja kategóriájában.

 www.cetelem.hu